Genel Bilgi
Kod | BFZ610 |
Ad | Biyofizikte İleri Veri Analiz Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (C Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (D Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (E Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yapılan ölçümlerden alınan sayısal verilerin sınıflandırılmasını öğretmek, uygulanacak istatistik programı kulanarak grafik çizimlerini kavratmak
Dersin İçeriği
Biyofizikte yapılan ölçümler, sinir iletim hızı, sinir aksiyon potansiyeli, kas kasılması, kas gevşemesi, refleks testleri, moleküler ölçümler, grafik programları, istatistik programları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçümlerde kullanılan cihazları öğrenir |
ÖÇ02 | Kullanılan cihazlardan sayısal verilerii birimleri ile ölçer |
ÖÇ03 | Cihazlardan ölçülen sayısal verileri sınıflandırır |
ÖÇ04 | Kullanması gerekli bilgisayar programlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Alınan sayısal verilerde uygulanacak istatik programını öğrenir |
ÖÇ06 | Sayısal veriler istatistiksel olarak değerlendirir |
ÖÇ07 | İstatistiksel verilere göre grafik çizer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme nedir? Ölçüm hataları nelerdir? | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Biyofizikte kullanılan cihazlar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Cihazlardan alınan sayısal veriler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ölçülen verilerin sınıflandırılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Sayısal verilerin bilgisayar ortamına kayıt edilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kullanılan Bilgisayar Programları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İstatistik programları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hangi verilerde hangi istatistik programı kullanılmalı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Grafik Programları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | SP Programına verilen girilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Grafik çizimi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek istatistiksel verilerin değerlendirilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | SP ile grafiklerin değerlendirilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İstatistiksel olarak değerlendirilen verilen analizi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |