Genel Bilgi
Kod | FENS226 |
Ad | Disiplinler arası Fen Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
disiplinler arası öğrenmenin ne demek olduğunu anlayarak disiplinler arası düşünme ve akıl yürütme becerilerini kullanır. Özellikle sosyo bilimsel konulara yönelik farklı disiplinlere ait bilgileri kullanarak problem çözme becerisi kazanır.
Dersin İçeriği
Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi, sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çevik & Kızılay (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Eğiten Kitap Yayınları
Notlar
Ayvacı & Egun (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplinlerarası bilginin doğasını anlar |
ÖÇ02 | Farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılar |
ÖÇ03 | Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanır |
ÖÇ04 | Disiplinlerarası bakış açısı geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | STEM Eğitimi ve Disiplinler arası eğitim nedir | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Dünyadaki Eğitim Politikaları: STEM Disiplinleri Yirmi Birinci Yüzyıl Öğrenme Çıktıları ve Zorlukları ile Nasıl Başa Çıkıyor | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ortaokul Düzeyinde Etkili STEM Eğitimi | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | STEM Eğitiminde Mühendislik için Öğretmen Hazırlığı | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | STEM Eğitiminde Matematik için Öğretmen Hazırlığı | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | STEM eğitimi içine teknolojiyi entergre etmek için bilinmesi gereken yöntem ve stratejiler ve 6. Makale | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
9 | STEM Eğitiminde BIT Kullanımı: Öğrenci Öğrenmesine Yardım mı, Engel mi | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ortaokul Düzeyinde Elektrik Devreleri Hakkında Bilgi Edinmeye Yönelik Araştırma Bilgilendirmeli Bir Eğitim Modülü Geliştirme: Bilim ve Bilimin Doğası Hakkında Kişisel Öğrenmenin Desteklenmesi | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ortaöğretim Öğrencileri İçin İnformal Laboratuar Bağlamında Sürdürülebilirliği Öğrenmek: İklim Değişikliği, Ozon İncelmesi ve Yaz Smogu Üzerine Bir Modül | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ortaokul Düzeyinde Öğrenci Öğrenmelerini Değerlendirme İçin STEM Kavramlarını ve Uygulamalarını Kullanma | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenciler İçin ilginç, motive edici ve yararlı STEM programı tasarlama | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | STEM Öğretmen Eğitimi Gelişimi için İhtiyaçlar | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | STEM Öğretmen Eğitimi Gelişimi için İhtiyaçlar ikinci bölüm | ilgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |