Genel Bilgi
Kod | EFMZ415 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
1. Öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum geliştirmek, 2. Öğretmenlik mesleğini tanımak, 3. Okullarda günlük etkinlik programında yer alan Fen Bilimleri eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, 4. Özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı Fen Bilimleri dersleri için günlük plan yapmak, 5. Ders planlarını okul ortamında uygulamak, 6. Ders performansları hakkında diğer paydaşlardan geri bildirim almak, 7. Bir sonraki derslerini aldığı geri bildirimler ve eylem planları çerçevesinde değiştirmek ve geliştirmek, 8. Mesleki becerileri hakkında öz değerlendirme yapmak ve, 9. Dönem sonunda çalışmalarına air raporlarının yer aldığı portfolyo hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
https://egitim.cu.edu.tr/cu/uygulama kılavuz
Notlar
dersin diğer kaynakları yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fen Bilimleri ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerin hazırlık çalışmalarını yapar. |
ÖÇ02 | Fen Bilimleri eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. |
ÖÇ03 | Fen Bilimleri öğretim programına özgü etkinlik ve materyal geliştirir. |
ÖÇ04 | Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder. |
ÖÇ05 | Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar. |
ÖÇ06 | Amaca uygun değerlendirmeler yapar. |
ÖÇ07 | Ortaokul düzeyinde Fen Bilimleri alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı en az 4 dersi işler. |
ÖÇ08 | Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından anlattığı dersler hakkında öz değerlendirme yapar, öz değerlendirmelerini diğer paydaşlar ile dönem boyunca paylaşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama öğrencileri ve uygulama öğretim elemanının uygulama okulunu ilk ziyaretleri | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Fakültede uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencileri ile toplantı | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öğretmen adaylarının uygulama okulunda geçirdikleri 1. hafta ile ilgili uygulama öğretim elemanını bilgilendirmeleri, genel geribildirim vermeleri. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Öğretmen adaylarının uygulama okulunda geçirdikleri 2. hafta ile ilgili uygulama öğretim elemanını bilgilendirmeleri, genel geribildirim vermeleri. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Uygulama öğrencilerinin anlatacakları ilk ders için hazırladıkları ders planını uygulama öğretim elemanına göstermeleri, UÖE ile ön görüşme yapmaları ve geri bildirim almaları. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Uygulama öğrencisinin okuldaki ilk ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Uygulama öğrencisinin okuldaki ikinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | -Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Uygulama öğrencisinin okuldaki üçüncü ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Uygulama öğrencisinin okuldaki dördüncü ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uygulama öğrencisinin okuldaki beşinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama öğrencisinin okuldaki altıncı ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Uygulama öğrencisinin okuldaki yedinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Uygulama öğrencisinin okuldaki sekizinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Öğretmenlik Uygulaması I Dersi için Genel Değerlendirme. Uygulama öğrencilerinin bu ders hakkındaki genel değerlendirmeleri, son hafta itibarı ile güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin genel olarak gözden geçirilmesi. | Etkinliklerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyonun tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyonun tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,08 | ||
AKTS | 12 AKTS |