EFMZ415 Öğretmenlik Uygulaması I

12 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ415
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1. Öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum geliştirmek, 2. Öğretmenlik mesleğini tanımak, 3. Okullarda günlük etkinlik programında yer alan Fen Bilimleri eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, 4. Özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı Fen Bilimleri dersleri için günlük plan yapmak, 5. Ders planlarını okul ortamında uygulamak, 6. Ders performansları hakkında diğer paydaşlardan geri bildirim almak, 7. Bir sonraki derslerini aldığı geri bildirimler ve eylem planları çerçevesinde değiştirmek ve geliştirmek, 8. Mesleki becerileri hakkında öz değerlendirme yapmak ve, 9. Dönem sonunda çalışmalarına air raporlarının yer aldığı portfolyo hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

https://egitim.cu.edu.tr/cu/uygulama kılavuz

Notlar

dersin diğer kaynakları yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fen Bilimleri ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerin hazırlık çalışmalarını yapar.
ÖÇ02 Fen Bilimleri eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
ÖÇ03 Fen Bilimleri öğretim programına özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
ÖÇ04 Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
ÖÇ05 Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
ÖÇ06 Amaca uygun değerlendirmeler yapar.
ÖÇ07 Ortaokul düzeyinde Fen Bilimleri alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı en az 4 dersi işler.
ÖÇ08 Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından anlattığı dersler hakkında öz değerlendirme yapar, öz değerlendirmelerini diğer paydaşlar ile dönem boyunca paylaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama öğrencileri ve uygulama öğretim elemanının uygulama okulunu ilk ziyaretleri Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Fakültede uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencileri ile toplantı Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Öğretmen adaylarının uygulama okulunda geçirdikleri 1. hafta ile ilgili uygulama öğretim elemanını bilgilendirmeleri, genel geribildirim vermeleri. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Öğretmen adaylarının uygulama okulunda geçirdikleri 2. hafta ile ilgili uygulama öğretim elemanını bilgilendirmeleri, genel geribildirim vermeleri. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Uygulama öğrencilerinin anlatacakları ilk ders için hazırladıkları ders planını uygulama öğretim elemanına göstermeleri, UÖE ile ön görüşme yapmaları ve geri bildirim almaları. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Uygulama öğrencisinin okuldaki ilk ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Uygulama öğrencisinin okuldaki ikinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav -Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uygulama öğrencisinin okuldaki üçüncü ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Uygulama öğrencisinin okuldaki dördüncü ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Uygulama öğrencisinin okuldaki beşinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama öğrencisinin okuldaki altıncı ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Uygulama öğrencisinin okuldaki yedinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Uygulama öğrencisinin okuldaki sekizinci ders performansı hakkında uygulama öğretim elemanına bilgi vermesi, yansıtma yapması, dersinin güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında UÖEnı bilgilendirmesi. Bir sonraki hafta anlatacağı ders planını UÖEna göstermesi, ön görüşmenin yapılması, ders planı hakkında geri bildirimlerin alınması. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Öğretmenlik Uygulaması I Dersi için Genel Değerlendirme. Uygulama öğrencilerinin bu ders hakkındaki genel değerlendirmeleri, son hafta itibarı ile güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin genel olarak gözden geçirilmesi. Etkinliklerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyonun tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyonun tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (Saat) 302
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,08
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:39