Genel Bilgi
Kod | EFMZ416 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. SEDAT UÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
ders içi uygulamalara yönelik olarak; öğrencilerin dikkatini çekme, onları hedeften haberdar etme, onlarla deney yapma, sorgulama, süreç ve ürün değerlendirme uygulamalarını alanda deneme.
Dersin İçeriği
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve y
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
https://egitim.cu.edu.tr/cu/uygulama kılavuz
Notlar
diğer kaynaklar yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleri kullanma |
ÖÇ02 | Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme |
ÖÇ03 | Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme becerisi kazanma |
ÖÇ04 | Öğretim ortamlarını hazırlama |
ÖÇ05 | Ölçme, değerlendirme ve yansıtma uygulamaları yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dönem planının yapılması | İLGİLİ BÖLÜM OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | mikro öğretim uygulamaları-I | ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | mikro öğretim uygulamaları -II 3. sınıf dünya ve evren | ders planı hazırlama 3. sınıf dünye ve evren öğrenme alanı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | mikro öğretim uygulamaları -III 3. sınıf fiziksel olaylar | ders planı hazırlama 3. sınıf fiziksel olaylar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | mikro öğretim uygulamaları -IV 3. sınıf madde ve değişim | ders planı hazırlama 3. sınıf madde ve değişim | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | mikro öğretim uygulamaları -V 3. sınıf canlıları tanıyalım | ders planı hazırlama 3. sınıf canlıları tanıyalım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | mikro öğretim uygulamaları -VI 4. sınıf fiziksel olaylar | ders planı hazırlama 4. sınıf fiziksel olaylar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | mikro öğretim uygulamaları -VII 4. sınıf dünya ve evren | ders planı hazırlama 4. sınıf dünya ve evren | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | mikro öğretim uygulamaları -VIII 4. sınıf madde ve değişim | ders planı hazırlama 4. sınıf madde ve değişim | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | mikro öğretim uygulamaları -IX 4. sınıf canlıları tanıyalım | ders planı hazırlama 4. sınıf canlıları tanıyalım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | mikro öğretim uygulamaları -X 5. sınıf düzeyi (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | ders planı hazırlama mikro öğretim uygulamaları -X 5. sınıf düzeyi (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | mikro öğretim uygulamaları -XI 6. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | ders planı hazırlama 6. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | mikro öğretim uygulamaları -XII 7. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | ders planı hazırlama 7. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | mikro öğretim uygulamaları -XII 8. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | ders planı hazırlama 8. sınıf düzeyine uygun (calıları tanıyalım, dünya ve evren, madde ve değişim, fiziksel olaylar) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,08 | ||
AKTS | 12 AKTS |