Genel Bilgi
Kod | ELH243 |
Ad | Sensörler ve Dönüştürücüler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Sıcaklık algılayıcıları, nem algılayıcıları, hız algılayıcıları, titreşim algılayıcıları, konum algılayıcıları, yaklaşım(yakınlık) algılayıcıları, basınç algılayıcıları, akış algılayıcıları, seviye algılayıcıları, darbe (kuvvet) algılayıcıları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Prof. Dr. Osman GÜRDAL, Seçkin Yayınevi, 2012.
Notlar
Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir uygulama için sensör seçim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sıcaklık algılayıcılarının ölçüm sahası, hassasiyeti, tepki hızı gibi ölçüm karakteristiklerini kıyaslar. |
ÖÇ03 | Ölçülen fiziksel ortam değişkenine göre kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sıcaklık algılayıcılarının kurulumunu yapar. |
ÖÇ05 | Nem algılayıcılarının çalışma prensibini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hız algılayıcılarının çalışma prensiplerini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Titreşim algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ08 | İvme algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ09 | Konum algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ10 | Yaklaşım algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ11 | Yaklaşım algılayıcı olarak kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ12 | Basınç algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ13 | Akış algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ14 | Seviye algılayıcıları arıza tespiti ve kurulumunu yapar. |
ÖÇ15 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kurulumunu yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sensör ve dönüştürücülerde veri kazanımı, algılamanın fiziksel prensipleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Arabirim elektronik devreleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Pozisyon, seviye ve yer değişimi ölçümü | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Canlı ve hareket dedektörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Hız ve ivme ölçümü | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Kuvvet ve gerilme sensörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Basınç ve akış sensörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders Meteryallerinin Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akustik sensörler | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Neme duyarlı ve kimyasal sensörler | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Işık ve ışınım dedektörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Elektromanyetik alan dedektörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Sıcaklık sensörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Sıcaklık sensörleri kullanılan örnek devreler | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Güvenlik ve yangın dedektörleri | Ders Meteryallerinin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Meteryallerinin Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Meteryallerinin Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |