Genel Bilgi
Kod | ELH239 |
Ad | Analog Haberleşme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, analog haberleşme sistemlerini tanınması, tasarlaması, kullanması ve bu sistemlerle ilgili problemlerin çözüm becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Haberleşme sistemlerinde iletişimi etkileyen gürültü kaynakları, sinyal-gürültü oranı, gürültü faktörü, periyoik sinyallerin fourier analizi, genlik mosülasyonu, frekans modülasyonu, faz modülayonu, PLL devreleri ve frekans katlayıcılar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Analog Haberleşme, Ahmet H. KAYRAN, Birsen Yayınevi, 2002. 2-) Haberleşme Sistemlerine Giriş, P H Smale, Çeviri: Yrd.Doç.Dr.Osman PARLAKTUNA, MEB Yayınları, 1997. 3-) Analog ve Sayısal İletişim, Hwei P.HSU, Çeviri: Dr. Erkan AFACAN, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
Notlar
Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haberleşme türlerini ve temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Enformasyon, bant genişliği, işaret gürültü oranı ve haberleşmenin kalitesine etki eden faktörleri açıklar. |
ÖÇ03 | Haberleşme sistemlerinde sinyallerin frekans analizi ilkelerini açıklar. |
ÖÇ04 | Genlik modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar. |
ÖÇ05 | Genlik modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Genlik modülasyonlu(AM) devrelerin tasarım ve kurulumunu yapar. |
ÖÇ07 | Genlik modülasyonlu sinyallerin demodülasyonu ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ08 | Frekans ve faz modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar. |
ÖÇ09 | Frekans modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar. |
ÖÇ10 | Frekans modülasyonu(FM) devrelerinin tasarım ve kurulumunu yapar. |
ÖÇ11 | Genlik ve Frekans demodülatör devrelerinin kurulumunu yapar. |
ÖÇ12 | Genlik, Faz ve Frekans modülasyonlu vericilerin karakteristik farklarını ve kullanım alanlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinyallerin frekans spektrumu. Fourier analizi. | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Gürültü analizi. Gürültü seviyesi hesaplamaları. | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Genlik Modülasyonu ve çeşitleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Genlik Modülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Çift yan bantlı ve tek yan bantlı genlik modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Artık Yan Bant (AYB) Modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Genlik demodülasyonu ve devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Frekans Modülasyonu matematiksel analizi | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Frekans Modülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Frekans demodülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Faz Modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Faz kilitlemeli döngü (PLL) | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Faz kilitlemeli döngü (PLL) devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Frekans çoğaltıcılar | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |