Genel Bilgi
Kod | ELH244 |
Ad | Arıza Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; öğrencilere arıza analizi yapma bilgi ve becerileriyle, Arıza ve bakım kayıtlarının tutulması ve arıza giderme yöntem ve tekniklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Arıza ve bakım kayıtlarının tutulması, arıza giderme yöntem ve teknikleri, Arşivleme Yöntemleri, Kataloglama Yöntemleri ve Arıza Analiz Yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları.
Notlar
Besim Akın İşletmelerde Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA), Seçkin Yayıncılık, Mayıs 1998
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıza ve bakım arşiv ve kayıtlarını tutar. |
ÖÇ02 | Hızlı hata yalıtım metoduna göre malzeme ve sistem arızalarını giderir. |
ÖÇ03 | Sistem analizi yaparak tespit edilen arızaları giderir. |
ÖÇ04 | Arıza ve bakım karteksi oluşturup arşivler. |
ÖÇ05 | Arıza ve bakım karteksi oluşturup katalogları kullanır. |
ÖÇ06 | Elektronik cihazların arızalarını tespit etmek için ölçü aletlerini etkin şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arıza izolasyonu-1 | Arızabulma, arızagiderme, arıza tespiti, hata bulma, onarım, bakım kavramlarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Arıza izolasyonu-2 | Arızabulma, arızagiderme, arıza tespiti, hata bulma, onarım, bakım kavramlarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Temel Elemanlar ve Güç Kaynakları-1 | Televizyon, oto teyp veya elektrikli ev aletleri tamircisinde çalışan elemanları izleyerek görevlerini öğreniniz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Temel Elemanlar ve Güç Kaynakları-2 | Televizyon, oto teyp veya elektrikli ev aletleri tamircisinde çalışan elemanları izleyerek görevlerini öğreniniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
5 | Elektrik Makineleri ve Kumanda Elemanları-1 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Elektrik Makineleri ve Kumanda Elemanları-2 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-1 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-2 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-3 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
11 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-4 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği-1 | Elektrik-Elektronikte İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği-2 | Elektrik-Elektronikte İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
14 | Arıza ve bakım karteksi | Arıza ve bakım karteksi örneklerini internet ortamında araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
15 | Katalog | Çeşitli firma katalogları bulup inceleyiniz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |