CGP201 Çocukla İletişim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP201
Ad Çocukla İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; öğrencilerin iletişimin tanımını yapmaları, iletişimin temel kavramlarını açıklamaları, iletişim engelleri ve çatışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları, çocuklar, aileler ve okul personeli ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları, iletişim becerileri kazanmalarıdır.

Dersin İçeriği

İletişim ve iletişimin temel kavramları, iletişim yöntemleri (sözlü ve sözsüz iletişim), sağlıklı ve etkili iletişim, iletişim engelleri, iletişim çatışmaları ve çözümü

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aral, N. (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişimin tanımını yapar.
ÖÇ02 İletişimin temel kavramlarını listeler.
ÖÇ03 İletişimin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
ÖÇ04 İletişim tekniklerini ve yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Çocuklarla iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ06 Çocuğun yakın çevresi (ebeveynleri vs.) ile iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ07 Günlük hayatta ve iş hayatında etkili iletişim ortamının nasıl oluşturulabileceğini tartışır.
ÖÇ08 İletişim çatışmalarının nedenlerini tartışır.
ÖÇ09 İletişim çatışmalarına çözüm önerilerinde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 İletişimin temel kavramları 1 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 İletişimin temel kavramları 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 İletişimin temel varsayımları 1 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 İletişimin temel varsayımları 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Sağlıklı ve etkili iletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Sözsüz iletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim engelleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 İletişim çatışmaları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
11 İletişim çatışmalarının çözümü Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Dinleme türleri ve etkili dinleme becerisi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Empati, eleştiri ve soru sorma becerileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Ben dili ve sen dili mesajları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Okul öncesi eğitimde okul aile arasında iletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 10:49