Genel Bilgi
Kod | CGP249 |
Ad | Oyun ve Müzik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Didem ÖZSIRKINTI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varması, oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmeyi, oyun planlamayı ve uygulamayı doğru bir şekilde öğrenmesi; öğrencinin eğitim müziğini tanıması, çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturması ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine etkisi, eski çocuk oyunları, oyun kuramları, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu planlama, özel eğitim gerektiren bireylerle oyun, oyun alanları, oyun araçları, müzik nedir, okul öncesi dönemde müziğin önemi müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri, müzikte ritim kavramı, Türkiyede ve dünyada müzik tür ve biçimleri, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müzik, müziğin diğer etkinliklerde kullanılması, farklı öğretim teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Çakmak, A., Elibol, F. (2019). Çocuk ve Oyun. Vize yayıncılık: Ankara Dikici Sığırtmaç, A. ( 2020 ). Okul öncesi dönemde Müzik Eğitimi. Eğiten kitap: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini müzikte ritm kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi dönem çocuğu için müzik planı hazırlar. |
ÖÇ05 | Çocukların gelişim özelliklerine göre oyun tercihlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Gelişim özeeliklerine göre oyun evrelerini çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliklerini hazırlar. |
ÖÇ08 | Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirir. |
ÖÇ09 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun ve müzik etkinliklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzik nedir Müziğin Önemi | Konu ile ilgili okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Müziğin Temel Bileşenleri | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Müzikte Ritim Kavramı | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Eğitimde Müziğin Rolü | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Müziğin Diğer Etkinliklerle Birlikte Kullanımı | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Müziğin Gelişim Alanlarına Etkisi | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri ve Planlanması | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyunun tanımı ve tarihçesi ve önemi | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyunun gelişim alanlarına etkisi | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oyunun yaşlara göre sınıflandırılması | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Oyun evreleri ve oyun çeşitleri | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Oyun Kuramları | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Oyun Etkinliklerinin Planlanması | Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Eski çocuk oyunları ve teknolojik oyunlar | Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |