MSE210 Meslek Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MSE210
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. LEVENT SANGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri öğretmek, sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini tanıtmak, eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkelerin öğretilmesi, eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkelerin tartışılması, eğitim/okul yöneticileri, veliler ve çocukların ahlaki/etik sorumluklarını göstermek, iş ve meslek hayatında etik dışı davranışları, okulda ve eğitimde etik dışı davranışları, etik ikilemleri, sorunları ve çözüm yollarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki,Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar,Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç,Meslek ahlakı ve etiği,Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği,Mesleki kimlik ve etik,Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar,Okulda etik kültürün oluşturulması,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Etik liderlik,Okulda ahlak ve etik eğitimi; konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aynal Öztürk, Ş., Kumandaş Öztürk, H., Ersanlı, K., Ersanlı, E. (2020). Okul öncesi öğretmenleri meslek etiği. Ankara: Eğiten Kitap

Notlar

ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU GÖKBOĞA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri açıklar.
ÖÇ03 Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgileri uygular.
ÖÇ04 Öğretmenlik etik ilkelerini çocuklara ve ailelere karşı uygular.
ÖÇ05 Etik dışı davranışlar ile karşı karşıya kaldığında çözüm yolu üretir.
ÖÇ06 Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mesleki kimlik ve etik Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar 2 Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okulda etik kültürün oluşturulması Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 1 Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 2 Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Etik liderlik Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Okulda ahlak ve etik eğitimi Verilen kaynağı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 05:24