Genel Bilgi
Kod | DEN549 |
Ad | Diş Hekimliğinde Mindfulness Temelli Stres Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR UÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR UÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
En iyi performansı sergileyebilmek ve dayanıklılığı arttırmak amacıyla mindfulness uygulamaları geliştirmek
Dersin İçeriği
Öğrenciler diş hekimliğindeki profesyonel yaşamlarını düzenleyebilmeleri için öz denetim yeteneklerinin geliştirilmesini sağlayan mindfulness uygulamaları öğrenirler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof Dr Onur Uçak Türer ders notları
Notlar
Full Catastrophe Living. Jon Kabat-Zinn
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diş hekimliğinde karşılaşılan zorlayıcı durumlar varlığında duygusal düzenlemenin yollarını ve bu tür durumların yönetimini tanımlar. |
ÖÇ02 | Mindfulness yaklaşımları ve diş hekimliğinde nasıl uygulanacağını tarif eder. |
ÖÇ03 | Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantıyı ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Mindfulness yaklaşımlarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 1 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf otamında tartışılması 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Grup Çalışması |
2 | Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 2 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 2 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
3 | Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 3 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 3 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 4 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Grup Çalışması |
5 | Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 1 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 2 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 3 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara değerlendirme | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 1 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 2 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 3 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Benzetim, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 4 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 1 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmakonunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 2 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 3 | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Değerlendirme sınavı | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |