DEN541 Pedodontide İleri Restoratif Tedaviler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN541
Ad Pedodontide İleri Restoratif Tedaviler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yaşa uygun davranış yönetimi teknikleri kullanarak bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan hastalar için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik tedavi uygulama yetkinliğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Süt dişleri ve genç daimi dişler için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik rehabilitasyon, davranış yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach 2. Pedodonti Akıl Notları3. Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri4. Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence

Notlar

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süt dentisyonda uygulanabilecek gerekli ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonları ve kontraendikasyonları belirlemek
ÖÇ02 Genç daimi dişlerde kullanılan ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonları ve kontrendikasyonları belirlemek
ÖÇ03 Konu ile ilgili çeşitli literatür araştırması yapmak
ÖÇ04 Vaka radyografları değerlendirebilmek
ÖÇ05 vaka fotoğrafları değerlendirebilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pedodontide tanı Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Pedodontide tedavi planlaması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 Pedodontide davranış yönetimi Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Pedodontide ileri restorasyon teknikleri hakkında genel bilgi Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
5 Yeni gelişmelerle restoratif materyaller Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu planlama ve prognoz Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
9 Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu planlama ve prognoz Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 azı-Keser hipomineralizasyonu (Molar Incisor Hypomineralisation- MIH) Tanı, Tedavi ve Koruyucu Yöntemler Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 Vaka tartışması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 literatür araştırması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 vaka fotoğrafları yorumlama Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Vaka radyografları yorumlama Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:02