DEN541 Pedodontide İleri Restoratif Tedaviler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN541
Ad Pedodontide İleri Restoratif Tedaviler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yaşa uygun davranış yönetimi teknikleri kullanarak bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan hastalar için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik tedavi uygulama yetkinliğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Süt dişleri ve genç daimi dişler için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik rehabilitasyon, davranış yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach 2. Pedodonti Akıl Notları3. Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri4. Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence

Notlar

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süt dentisyonda uygulanabilecek gerekli ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonlarını ve kontraendikasyonlarını bilir
ÖÇ02 Genç daimi dişlerde kullanılan ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını bilir
ÖÇ03 Konu ile ilgili çeşitli literatür araştırması yaparak, örneklerle açıklar
ÖÇ04 Vaka radyograflarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pedodontide tanı Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Pedodontide tedavi planlaması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 Pedodontide davranış yönetimi Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Pedodontide ileri restorasyon teknikleri hakkında genel bilgi Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
5 Yeni gelişmelerle restoratif materyaller Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu planlama ve prognoz Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
9 Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu planlama ve prognoz Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 azı-Keser hipomineralizasyonu (Molar Incisor Hypomineralisation- MIH) Tanı, Tedavi ve Koruyucu Yöntemler Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 Vaka tartışması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 literatür araştırması Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 vaka fotoğrafları yorumlama Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Vaka radyografları yorumlama Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 11:21