Genel Bilgi
Kod | DEN543 |
Ad | Erken Süt Dişi Çekim Boşluklarının Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. VOLKAN ÇİFTÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. VOLKAN ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı erken yaşlarda kaybedilen dişlerin boşluklarının korunması için kullanılan apareylerin neler olduğunun öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Erken dönemde kaybedilen süt dişlerinin boşluklarının korunması ve normal oklüzyon gelişimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuk Diş Hekimliği: Bebeklikten ergenliğe
Notlar
Çocuk Diş Hekimliği: Bebeklikten ergenliğe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklarda görülen kötü ağız alışkanlıklarını nasıl önleyebileceklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Süt dişlerinin kaybından sonra hangi apareylerle çekim boşluğunu koruyabileceklerini tarif eder. |
ÖÇ03 | Süt dişleri erken kaybedildikten sonra hangi tedavilerin yapılabileceğini tanımlar. |
ÖÇ04 | Karışık dişlenme döneminde oklüzyon gelişim aşamalarını tarif eder |
ÖÇ05 | Süt dişlenme döneminde oklüzyonun normal gelişim aşamalarını tarif eder. |
ÖÇ06 | Daimi dişlenme döneminde oklüzyon gelişim aşamalarını tarif eder |
ÖÇ07 | Süt dişlerinin erken kaybından sonra dental arkda ne gibi problemler olduğunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süt dentisyonun gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karışık dişlenme döneminden daimi dişlenme dönemine geçiş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Daimi Dişlenme döneminin gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dental arkda meydana gelen fizyolojik olaylar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süt dişlenme döneminde çürüğün dental oklüzyona etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çocuklarda kötü ağız alışkanlıklarının tanımlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çocuklarda kötü alışkanlıkların tedavisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken süt dişi kayıplarından sonra dental arkda meydana gelen değişiklikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üst çenede Erken süt dişi çekiminden sonra uygulanan yer tutucular | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Alt çenede Erken süt dişi çekiminden sonra uygulanan yer tutucular | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yer tutucu uygulanan vaka resimleri ve tartışma 1 | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yer tutucu uygulanan vaka resimleri ve tartışma 2 | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yer tutucu uygulanan vaka resimleri ve tartışma 3 | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yer tutucu uygulanan vaka resimleri ve tartışma 4 | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 18 | 2 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |