Genel Bilgi
Kod | DEN349 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Belirsiz |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Diş hekimliği öğrencilerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunacak şekilde İngilizce öğrenimlerini sürdürmek, akademik gelişimlerini sağlamaya yönelik bir İngilizce altyapısı oluşturmak.
Dersin İçeriği
Temel düzeyde gramer, akademik sözcük bilgisi ve dental terminoloji
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin B1 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olması önerilir
Kaynaklar
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notları
Notlar
Career Paths-Dentistry-Express Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Dilbilgisi kurallarını bilir. |
ÖÇ02 | Dişin anatomik yapısını tarif edebilir |
ÖÇ03 | Dental terminolojiyi bilir. |
ÖÇ04 | Alanıyla ilgili makaleleri okur ve yorumlar |
ÖÇ05 | Diş hekimliğinde kullanılan malzeme ve ekipmanları tarif edebilir |
ÖÇ06 | Akademik sözcük bilgisine sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel dilbilgisi (Zamanlar) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel dilbilgisi (can/must/should/may) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel dilbilgisi (bağlaçlar/edilgen yapı) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dental terminolojiye giriş. Dişin anatomisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Dental terminolojiye giriş. Oral kavite terminolojisi, diş türleri | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Endodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Periodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Ortodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Restoratif diş tedavisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Protetik diş tedavisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Pedodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Ağız, diş ve çene cerrahisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Ağız, diş ve çene radyolojisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yılsonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |