Genel Bilgi
Kod | DEN349 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Belirsiz |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Diş hekimliği öğrencilerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunacak şekilde İngilizce öğrenimlerini sürdürmek, akademik gelişimlerini sağlamaya yönelik bir İngilizce altyapısı oluşturmak.
Dersin İçeriği
Temel düzeyde gramer, akademik sözcük bilgisi ve dental terminoloji
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin B1 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olması önerilir
Kaynaklar
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notları
Notlar
Career Paths-Dentistry-Express Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Dilbilgisi kurallarını belirtir. |
ÖÇ02 | Dental terimleri ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili makaleleri okur. |
ÖÇ04 | Dental dokuları, diş hekimliğinde kullanılan malzeme ve ekipmanları İngilizce tarif eder. |
ÖÇ05 | Akademik sözcükleri belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel dilbilgisi (Zamanlar) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel dilbilgisi (can/must/should/may) Temel dilbilgisi (can/must/should/may) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel dilbilgisi (bağlaçlar/edilgen yapı) | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dental terminolojiye giriş. Dişin anatomisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Dental terminolojiye giriş. Oral kavite terminolojisi, diş türleri | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Endodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Periodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Ortodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Restoratif diş tedavisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Protetik diş tedavisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Pedodonti terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Ağız, diş ve çene cerrahisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Ağız, diş ve çene radyolojisi terminolojisi | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Derlenen ders materyalleri gözden geçirilmeli sözcük çalışması yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yılsonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |