Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Toplum Ağız Diş Sağlığında Program Geliştirilmesi ve Planlanması
Dersin İçeriği
Toplum ağız diş sağlığı ile ilişkili terminolojik bilgiyi sıralama ve ağız diş sağlığı ile ilişkili program, organizasyon içinde birlikte çalışabilme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuk Diş Hekimliği, Bebeklikten Ergenliğe
Notlar
Toplum ağız diş sağlığı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Bir hastalığın prevalansı ve insidansını tanımlar |
ÖÇ03 | Diş çürüğü ve olası sebepleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Diş çürüğünün sebepleri ve topluma olan etkileri hakkında bilgileri sunar |
ÖÇ05 | Sistemik hastalıklar ve diş çürüğü arasındaki ilişkileri tespit eder |
ÖÇ06 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde yapılan saha taramalarında verileri düzenler |
ÖÇ07 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde elde edilen verileri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde elde edilen verileri belirlenen ölçütlere göre değerlendirir. |
ÖÇ09 | Türkiye'deki sağlık sistemi özellikle ağız diş sağlığı sistemi hakkındaki bilgileri tartışır |
ÖÇ10 | Dünya genelinde farklı ülkelerdeki sağlık sistemlerinin nasıl işlediğini tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili özel kavramlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bir hastalığ Prevalansı ve insidansı gibi kavramlara göre açıklanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Diş çürüğünden korunma yolları ve toplumu bilinçlendirme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Diş çürüğünün olası sebepleri ve topluma etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sistemik hastalıklar ve diş çürüğü arasındaki olası ilişkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde yapılan saha taramalarında veriler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anketlerden toplanan toplum ağız diş sağlığı verilerinin değerlendirilmesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde elde edilen veriler ve insanlara faydası | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Avrupa ülkelerdeki sağlık sistemleri ve özellikleri | ders notları, Bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Asya ülkelerdeki sağlık sistemleri ve özellikleri | ders notları, Bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Amerika ülkelerdeki sağlık sistemleri ve özellikleri | ders notları, Bilimsel Ver tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uzak Doğu ülkelerdeki sağlık sistemleri ve özellikleri | ders notları, Bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de devlet hastanelerindeki sağlık sistemi özellikle ağız diş sağlığı sistemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye'de özel hastanelerdeki sağlık sistemi özellikle ağız diş sağlığı sistemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye'de özel muayenehanlerdeki sağlık sistemi özellikle ağız diş sağlığı sistemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 36 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,44 | ||
AKTS | 1 AKTS |