UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular.
ÖÇ02 Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar.
ÖÇ03 Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar.
ÖÇ04 Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar.
ÖÇ05 Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder.
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar.
ÖÇ07 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar.
ÖÇ08 Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve bilgilendirme/Temel sınıf içi ifadeler/Tanışma diyalogları ve sınıf içi etkileşim/The verb be (is, am, are)/a/an ses düşmesi Ön hazırlık gerekmez. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Tanışma ifadeleri ve meslekler/ Tanıştığımıza memnun oldum." (Nice to meet you) - Kendini tanıtma/The verb be (1) Nice to meet you" gibi yaygın selamlaşma ifadelerini incelemelidir. Farklı meslek isimlerini listelemeli ve anlamlarını not etmelidir. "What do you do?" sorusuna nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Meslekler hakkında daha ayrıntılı konuşma ve diyalog pratiği/ Mesleklerle ilgili diyalog oluşturma Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Kişisel bilgiler sorma ve verme / Bölümün ne?" (What's your major?) - Kişisel bilgileri paylaşma/ Sahiplik ifadeleri / Wh-soruları/ Telefon numaraları ve sembolleri söyleme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
5 Kendi kişisel bilgilerini daha detaylı anlatma/ Kendi bilgilerinizle ilgili diyaloglar oluşturma Öğretim elemanı tarafından verilen aktivitileri yapmalıdırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
6 Sahiplik ve işaret zamirleri (This, That, These, Those & Possessive Adjectives)/ "Bu sana mı ait?" (Does this belong to you?) - Kişisel eşyalar hakkında konuşma/ Sayı çiftleri Günlük hayattan eşyalar seçerek bunları işaret eden cümleler hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Kendi eşyalarını ve sahip olduklarını açıklamak/Günlük hayattan sahiplik ifadeleri içeren diyalog oluşturma "Is this your bag?" gibi sorulara nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Sahiplik sıfatlarını (my, your, his, her, its, our, their) araştırmalıdır.. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müzik türleri ve beğeni ifade etme/ "Hadi bir konsere gidelim!" (Let's go to a concert!) - Müzik tercihlerini ifade etme/The simple present (I like... / I don’t like...)/ Evet/Hayır sorularının tonlaması Farklı müzik türlerini araştırmalıdır (pop, rock, jazz, classical, hip-hop, electronic vb.) Sevdiğin ve sevmediğin müzik türleriyle ilgili 2-3 cümle hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Müzik türleri hakkında detaylı konuşma ve tartışma/Beğendiğin sanatçıları ve şarkıları açıklama/ Because, so, and but bağlaçlarını kullanarak açıklama yapma/ Uzun ve kısa sesli harfler (Long and short vowel sounds) Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Bir müzik türü hakkında grup tartışmasına hazırlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Boş zaman aktiviteleri ve önerilerde bulunma (Making Plans & Suggestions)/ "Hadi takılalım!" (Let’s hang out!) - Plan yapma ve öneride bulunma/ The simple present (2) / Let’s + verb/ Wh-sorularının tonlaması Günlük boş zaman aktiviteleriyle ilgili kelimelere çalışmalıdır (watching movies, playing video games, hiking, reading books vb). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Etkinlik planlama ve farklı boş zaman aktivitelerini tartışma/ Arkadaşlarınla birlikte etkinlik planlama/ Would you like to...? / How about...? Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Yetenekler ve beceriler (Talking about Abilities - Can & Can’t)/ Ne yapabilirsin?" (What can you do?) - Yeteneklerden bahsetme/Can ve Can’t arasındaki fark Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Günlük hayatta yetenekler hakkında daha detaylı konuşma/Yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tartışma/ Can + adverb (well, fast, fluently) kullanımı/ Can ve Can’t arasındaki fark (zayıf ve güçlü okunuşlar/ Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. o Başkalarının yeteneklerini tanımlayan cümleler hazırlamalıdır (She can run fast.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Son 3 üniteye dair tekrar ve konuşma pratiği/ Tüm konuların tekrar edilmesi/ Önceki haftalarda öğrenilen konularla diyalog oluşturma Tüm konular tekrar edilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 05:56