Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)
Notlar
Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular. |
ÖÇ02 | Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar. |
ÖÇ04 | Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder. |
ÖÇ06 | Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar. |
ÖÇ07 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar. |
ÖÇ08 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve bilgilendirme/Temel sınıf içi ifadeler/Tanışma diyalogları ve sınıf içi etkileşim/The verb be (is, am, are)/a/an ses düşmesi | Ön hazırlık gerekmez. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tanışma ifadeleri ve meslekler/ Tanıştığımıza memnun oldum." (Nice to meet you) - Kendini tanıtma/The verb be (1) | Nice to meet you" gibi yaygın selamlaşma ifadelerini incelemelidir. Farklı meslek isimlerini listelemeli ve anlamlarını not etmelidir. "What do you do?" sorusuna nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Meslekler hakkında daha ayrıntılı konuşma ve diyalog pratiği/ Mesleklerle ilgili diyalog oluşturma | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Kişisel bilgiler sorma ve verme / Bölümün ne?" (What's your major?) - Kişisel bilgileri paylaşma/ Sahiplik ifadeleri / Wh-soruları/ Telefon numaraları ve sembolleri söyleme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Kendi kişisel bilgilerini daha detaylı anlatma/ Kendi bilgilerinizle ilgili diyaloglar oluşturma | Öğretim elemanı tarafından verilen aktivitileri yapmalıdırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sahiplik ve işaret zamirleri (This, That, These, Those & Possessive Adjectives)/ "Bu sana mı ait?" (Does this belong to you?) - Kişisel eşyalar hakkında konuşma/ Sayı çiftleri | Günlük hayattan eşyalar seçerek bunları işaret eden cümleler hazırlamalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Kendi eşyalarını ve sahip olduklarını açıklamak/Günlük hayattan sahiplik ifadeleri içeren diyalog oluşturma | "Is this your bag?" gibi sorulara nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Sahiplik sıfatlarını (my, your, his, her, its, our, their) araştırmalıdır.. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Müzik türleri ve beğeni ifade etme/ "Hadi bir konsere gidelim!" (Let's go to a concert!) - Müzik tercihlerini ifade etme/The simple present (I like... / I don’t like...)/ Evet/Hayır sorularının tonlaması | Farklı müzik türlerini araştırmalıdır (pop, rock, jazz, classical, hip-hop, electronic vb.) Sevdiğin ve sevmediğin müzik türleriyle ilgili 2-3 cümle hazırlamalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Müzik türleri hakkında detaylı konuşma ve tartışma/Beğendiğin sanatçıları ve şarkıları açıklama/ Because, so, and but bağlaçlarını kullanarak açıklama yapma/ Uzun ve kısa sesli harfler (Long and short vowel sounds) | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Bir müzik türü hakkında grup tartışmasına hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Boş zaman aktiviteleri ve önerilerde bulunma (Making Plans & Suggestions)/ "Hadi takılalım!" (Let’s hang out!) - Plan yapma ve öneride bulunma/ The simple present (2) / Let’s + verb/ Wh-sorularının tonlaması | Günlük boş zaman aktiviteleriyle ilgili kelimelere çalışmalıdır (watching movies, playing video games, hiking, reading books vb). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Etkinlik planlama ve farklı boş zaman aktivitelerini tartışma/ Arkadaşlarınla birlikte etkinlik planlama/ Would you like to...? / How about...? | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Yetenekler ve beceriler (Talking about Abilities - Can & Can’t)/ Ne yapabilirsin?" (What can you do?) - Yeteneklerden bahsetme/Can ve Can’t arasındaki fark | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Günlük hayatta yetenekler hakkında daha detaylı konuşma/Yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tartışma/ Can + adverb (well, fast, fluently) kullanımı/ Can ve Can’t arasındaki fark (zayıf ve güçlü okunuşlar/ | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. o Başkalarının yeteneklerini tanımlayan cümleler hazırlamalıdır (She can run fast.). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Son 3 üniteye dair tekrar ve konuşma pratiği/ Tüm konuların tekrar edilmesi/ Önceki haftalarda öğrenilen konularla diyalog oluşturma | Tüm konular tekrar edilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |