Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)
Notlar
Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Ev eşyalarını ve konumlarını betimler. |
ÖÇ03 | Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular. |
ÖÇ04 | Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır. |
ÖÇ06 | Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder. |
ÖÇ08 | Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | O ne giyiyor? (What's she wearing?)/ Kıyafetler ve devam eden eylemleri tanımlama / "O ne yapıyor?" (What’s she doing?) - İnsanların ne giydiğini ve yaptığını anlatma/The present continuous (Şimdiki zaman)/Sorularda ses düşmesi | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
2 | İnsanların giydiklerini ve ne yaptıklarını açıklama (Describing what people are wearing and doing)/ Şimdiki zaman (The present continuous for actions)/ Cümle vurgusu | 3 kişi seç (arkadaşın, aile üyen vb.) ve şu anda ne yaptıklarını gözlemleyerek yaz. (My sister is studying, my friend is playing soccer.) "What is she/he wearing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle hazırla. (She is wearing a yellow sweater.) "What is he/she doing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle oluştur. (He is reading a book.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Ev eşyalarını ve mekanları tanımlama (Describing rooms and objects in a house)/ There is / There are/ Anlam taşıyan kelimelerde vurgu | Kendi odandaki 5 eşyayı listele ve tanımla. (There is a desk in my room.) Evde en sık kullanılan 5 eşyayı belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (lamp, sofa, mirror, fridge, chair) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Evdeki odaları ve eşyaların konumlarını tanımlama / Yer edatları: in, on, under, next to, between/(Bağlantılı sesler | Evini veya bir odanı tarif eden 3 cümle yaz/ Kendi odandaki eşyaların konumlarını anlatan 5 cümle hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Şehirde yön sorma ve tarif etme (Asking for and giving directions in a city)/ Prepositions of place & Imperatives/ | Yön tarif ederken kullanılan ifadeleri listele (Go straight, turn left, next to, between vb.). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Mekanları tanımlama ve yön sorma/ Prepositions of place & Imperatives | Şehirde sık kullanılan 5 mekan belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (hospital, supermarket, school, bus station, cinema) "Where is the ...?" sorusuna cevap veren 3 cümle hazırla. Arkadaşlarınla yön sorma ve tarif etme diyalogları oluştur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İlk 6 haftanın tekrar edilmesi ve konuşma pratiği | Tüm önceki konulara dair 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Öğrendiğin kelime ve dilbilgisi yapılarıyla kısa bir diyalog oluştur. Kelime oyunları ve grup tartışmaları yap. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yiyecek ve İçecekler/Gıda ürünleri ve içecekleri tanımlama /Countable and uncountable nouns / Some & Any | Günlük tükettiğin 5 yiyecek ve içeceği listele/ Sayılabilir ve sayılamayan isimleri ayırt etmek için iki liste oluştur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Alışveriş yaparken ve restoranlarda sipariş verirken kullanılan ifadeler/ How much / How many?/Sorularda vurgu | Bir restoranda yemek siparişi verirken kullanılan ifadeleri listele. (I would like a pizza, please.) How much / How many kullanarak 3 soru hazırla. (How much is the salad? How many apples do you need?) Arkadaşlarınla restoran siparişi üzerine kısa bir diyalog yaz. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanları tanımlama/ The past tense of be (was/were)/ Was kelimesinde ses düşmesi | Dün veya geçen hafta bulunduğun 3 yeri listele ve her biriyle ilgili bir cümle yaz. (Yesterday, I was at the park.) Mekanları tanımlarken kullanılan temel kelimeleri listele. (bank, post office, shopping mall, gas station) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Geçmişte yapılan aktiviteleri ve mekanları anlatma/ Düzenli ve düzensiz fiiller/ (Geçmiş zaman eklerinin telaffuzu | Düzensiz fiillerin geçmiş zaman hallerini içeren bir liste hazırla. (go-went, see-saw, eat-ate) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma (Talking about hobbies and leisure activities)/ Alışkanlıklar ve hobileri tanımlamak için geniş zaman/ Bileşik kelimelerde vurgu | En sevdiğin boş zaman aktivitelerini listele ve neden sevdiğini açıklayan 3 cümle yaz. (I like swimming because it is fun.) Arkadaşlarına boş zaman aktiviteleri hakkında 3 soru hazırla. (Do you like playing football?) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Geçmişte yapılan boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma/Geçmiş zaman ve zaman ifadeleri/ Did you kelimesinde ses düşmesi | Geçen hafta yaptığın boş zaman aktivitelerini listeleyerek kısa bir paragraf yaz. "Did you...?" sorularıyla 3 soru hazırla ve bunlara cevap ver. Bir arkadaşınla boş zaman aktiviteleri hakkında bir diyalog hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenilen konuların tekrar edilmesi ve konuşma pratiği | Her haftadan bir konu seçerek 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Boş zaman aktiviteleri, geçmiş zaman ve yiyeceklerle ilgili diyalog oluştur. Sınava yönelik kelime listeleri ve kısa sunumlar hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |