Genel Bilgi
Kod | IBT203 |
Ad | Yönlendiriciler 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak temel yönlendirme işlemlerini yapabilecektir.
Dersin İçeriği
Ağ elemanları ve Ağ sistemleri, Yönlendiriciler, Uzaklık vektörü yönlendirme RIP,IGRP, EIGRP, Sınıfsız yönlendirme, Tek alan OSPF, Anahtarlama kavramları, Anahtar yapılandırma, Sanal Ağlar (VLAN) ,Sanal hat çekme (trunking) iletişim kuralı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Megep (Milli Eğitim Bakanlığı) Ders Notları
Notlar
Yönlendiriciler 1 Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ağlar hakkında bilgi edinir ve hangi ağın kullanılması gerektiğini belirler |
ÖÇ02 | yönlendiricler ve türlerini öğrenir |
ÖÇ03 | sınıfsız yönlendirme yapılandırır |
ÖÇ04 | ospf,eıgrp yönlendirme protokollerini kullanır |
ÖÇ05 | anahtarlama yapılandırmasını öğrenir ve yapılandırır |
ÖÇ06 | sanal ağ hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | sanal hat hakkında bili edinir ve sanal hat çeker |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağ Elemanları ve Ağ Sistemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | OSI Başvuru Modeli | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Ağ Donanım Elemanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yönlendiriciler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yönlendirici Komutları ve Yapılandırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yönlendirici yapısı ve Bağlantısı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uzaklık Vektörü Yönlendirme RIP Yönlendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | IGRP Yönlendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Sınıfsız Yönlendirme,OSPF,EIGRP | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Anahtarlama Kavramları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Anahtar Yapılandırma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sanal Ağlar (VLAN) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sanal Ağ İşlemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Sanal hat çekme (trunking) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |