Genel Bilgi
Kod | IBT209 |
Ad | Staj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üniversitede öğrendiği teorik ağırlıklı bilgileri gerçek iş ortamında uygulama imkanı bulmak ve daha kalifiye bir şekilde mezun olmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama yapar. Staj yaparken günlük rapor tutar ve staj defterine kaydeder. Mesleki uygulamaların örneklerini staj raporuna ekler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Staj defteri
Notlar
Staj sunum notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrencilerin yaz stajı detaylı bir şekilde inceler |
ÖÇ02 | öğrenciler stajlarını dosya halinde hazırlar |
ÖÇ03 | Öğrenciler stajlarını sunar |
ÖÇ04 | staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirir |
ÖÇ05 | öğrencilerin stajları ile ilgili eksiklikleri giderir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 2. grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 3.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | 4.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 5.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | 6.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | 7.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 9.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 10.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 11.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | 12.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 13.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 14.grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 15. grup öğrencilerin yaz stajarını dosya halinde hazırlaması ve sunması. staj dosyalarının ve sunumların yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmesi | staj dosyası ve sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 6 | 180 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,36 | ||
AKTS | 8 AKTS |