IBT201 Nesne Tabanlı Programlama

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT201
Ad Nesne Tabanlı Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NECDET HAKAN ERDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. NECDET HAKAN ERDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.

Dersin İçeriği

Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması, Temel Bir Konsol ve İşletim Sistemi Uygulaması, Sabit, Değişken ve Nesne Kullanımı, Operatörlerin Kullanımı, Karar Kontrol Deyimleri, Döngü Kontrol Deyimleri, Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar, Hazır Fonksiyonlar, Dosya İşlemleri, Sınıf, Alan ve Metot Kullanımı, Lokal ve Global Referanslar, Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Veritabanı Bağlantısı, Veritabanı Sorguları.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Her Yönüyle C# SEFER ALGAN

Notlar

Her Yönüyle C# SEFER ALGAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapar.
ÖÇ02 Programlama dilinin temel komutları ile uygulama düzenler
ÖÇ03 Programlama dilinde fonksiyon kullanarak uygulama hazırlar
ÖÇ04 Programlama dilinin ileri düzey deyimleriyle uygulama hazırlar
ÖÇ05 Bileşenlerle çalışır
ÖÇ06 Veritabanı işlemlerini yapar, yeterlikleri kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması, Temel Bir Konsol ve İşletim Sistemi Uygulaması Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Sabit, Değişken ve Nesne Kullanımı, Operatörlerin Kullanımı Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Karar Kontrol Deyimleri, Döngü Kontrol Deyimleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar, Hazır Fonksiyonlar, Dosya İşlemleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Sınıf, Alan ve Metot Kullanımı Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Sınıf, Alan ve Metot Kullanımı ile ilgili uygulamalar. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Lokal ve Global Referanslar Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Standart Bileşenler Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Standart Bileşenler ile ilgili uygulamalar. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Gelişmiş Bileşenler Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Gelişmiş Bileşenler ile ilgili uygulamalar. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Veritabanı Bağlantısı. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Veritabanı Sorguları. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Veritabanı Bağlantısı ve Veritabanı Sorguları ile ilgili uygulamalar. Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:28