Genel Bilgi
Kod | IBT214 |
Ad | Sayısal Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, sayısal elektronik ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sayı Sistemleri ve Kapılar Sayı Sistemlerinde Sadeleştirme İşlemleri Kodlama ve Kodlayıcılar, Multiplexer Demultiplexer, Aritmetik Devreler Osilatör Ardışıl Devreler Ardışıl Devreler Flip- Flop Sayıcılar Flip- Flop Sayıcılar Sayıcı Kodlama Kaydediciler Kaydırmalı Kaydediciler, Diğer kaydediciler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
(Demirel, 2015)- Yrd.Doç.Dr.Hüseyin Demirel, Temel ve İleri Düzeyde Dijital Elektronik, Birsen Yayınevi,2.Baskı, 2015.
Notlar
sayısal elektronik ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mantık devrelerini öğrenir ve mantık devrelerini yapar |
ÖÇ02 | Birleşik devrelerle çalışır |
ÖÇ03 | Flip flop ve ardışıl devrelerle çalışır |
ÖÇ04 | Sayıcılarla çalışma yapar ve Kaydedicilerle çalışma yapar |
ÖÇ05 | Entegrelerle devre tasarımı yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri ve Kapılar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sayı Sistemlerinde Sadeleştirme İşlemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kodlama ve Kodlayıcılar, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Multiplexer | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Demultiplexer, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Aritmetik Devreler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Osilatör | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Osilatör 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ardışıl Devreler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ardışıl Devreler 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Flip- Flop Sayıcılar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Entegre devreler ve bu devrelerin kullanılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sayıcı Kodlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kaydediciler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |