Genel Bilgi
Kod | BPP205 |
Ad | Görsel Programlama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. YILMAZ KOÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Verilen bir problemin çözümünde görsel programlama dilleri kullanarak kullanıcı arayüzü oluşturmak
Dersin İçeriği
Görsel program ortamının kurulması. Görsel program ile basit düzeyde kodlama yapmak. Fonksiyonların kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/c-7008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanır. |
ÖÇ02 | Olay sürüşlü programlama tekniğini kullanır |
ÖÇ03 | Görsel programlama kodları yazar. |
ÖÇ04 | Bileşenlerin özellik ve metotları kullanır |
ÖÇ05 | Bileşenlerin olaylarını kullanır. |
ÖÇ06 | Basit tarih zaman problemlerini çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Görsel programlama editör kurulum ve ayarları yapmak. | uygulama indirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Menü ve araç çubuklarını kullanmak. | uygulamayı kurma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Formların kullanılması | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Mesaj pencerelerinin kullanılması. | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Dialog pencereleri | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Bileşenler ve Özellikleri | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Bileşenler ve Olayları 2 | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bileşenler ve metodları | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Tarih ve Zaman işlemleri | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Tarih ve Zaman işlemleri 2 | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kullanıcı tanımlı fonksiyon ve metodlar | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Grafik Uygulamaları | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Rasgele sayı üretimi | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Derleme seçenekleri | tekrar ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |