TBB521 Toprakların Tarımsal Değerlendirilmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB521
Ad Toprakların Tarımsal Değerlendirilmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toprakların morfolojik, fiziksel, kimyasal ve mineralojik özelliklerine ilişkin verilerin yorumuyla, kök gelişimi, havalanma, su tutma kapasitesi, besin elementleri statüsü, erozyona duyarlılık, tohum yatağı hazırlığı, işlenebilirlik gibi toprak kalitesi parametrelerinin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Arazilerin köklenmeye elverişliliği, su tutma kapasitesi, havalanması, bitki besin elementleri statüsü, erozyona duyarlılığı, tohum yatağı hazırlığı,ve işlenebilirlik gibi toprak kalitesi parametreleri mevcut morfolojik ve analitik veriler ışınıda ayrı ayrı değerlendirmesi yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Basılmamış ders notları öğrenciye verilmektedir.

Notlar

3083 SAYILI KANUN UYGULAMALARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak kök gelişmesine elverişliliğini tahmin eder
ÖÇ02 Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak havalma durumunu tahmin eder
ÖÇ03 Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak verimliliğini tahmin eder
ÖÇ04 Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarakyarayışlı su tutma kapasitesini tahmin eder
ÖÇ05 Toprakların morfolojik fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak su ce rüzgar erozyonu riskini tahmin eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Arazi karakteristiği arazi niteliği kavramları İlk hafta olduğundan dolayı herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kök gelişimine elverişliliğin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Havalanmaya elverişliliğin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Su tutma kapasitesinin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Besin elementleri statüsünün değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Su erozyonu riskinin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Rüzgar erozyonu riskinin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Taşıma kapasitesinin değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Tohum yatağı hazırlığı ve toprak işlemeye uygunluğun değerlendirilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Kök gelişimine elverişliliğin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Havalanmaya elverişliliğin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Su tutma kapasitesinin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Besin elementleri statüsünün değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Su ve rüzgar erozyonu riskinin değerlendirilmesine ilişkin uygulamalar Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyu işlenen tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyu işlenen tüm konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 01:06