CGP139 Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP139
Ad Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamlarının panlanmasına ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarının dış oyun alanları başta olmak üzere, okul öncesi binasının planlanması, sınıfların ve diğer mekanların planlanması ve sınıf içi öğrenme alanlarının planlanması konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Acer, D. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları. Ankara: Anı Yayıncılık Brewer, J.A. (2004). Introduction to early childhood education: Preschool through primary grades.(Fifth Edition). Boston: Pearson Allyn & Bacon. Demiriz,S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children from Preschool through Primary Grades. Boston: Pearson Allyn & Bacon

Notlar

Acer, D. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları. Ankara: Anı Yayıncılık Brewer, J.A. (2004). Introduction to early childhood education: Preschool through primary grades.(Fifth Edition). Boston: Pearson Allyn & Bacon. Demiriz,S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children from Preschool through Primary Grades. Boston: Pearson Allyn & Bacon


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim materyallerinde bulunması gereken nitelikleri açıklar.
ÖÇ02 Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik eğitim materyallerini tasarlar.
ÖÇ03 Özel gereksinimi olan çocuklar için sınıf düzeni tasarlar.
ÖÇ04 Sınıf merkezlerinde bulunması gereken materyallerin özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Yaş ve gelişim özelliklerine göre sınıf tasarımı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme Araştırma ve Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
3 Proje ödevinin verilmesi ve tasarlanması Ön okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
4 Okul bahçesi ve oyun alanlarının incelenmesi Oyun alanlarının planlanmasına ilişikin proje ödevinin verilmesi Beyin Fırtınası yapma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Materyal Geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Araştırma ve Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi Materyal İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Proje Tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Sınıflar ve sınıflarda bulunması gereken öğrenme merkezlerine ilişkin proje ödevinin verilmesi Materyal Üretme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tüm mekanları ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi Materyal Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi Proje Çizimi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi 2 Ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bölüm okuması ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 05:23