Genel Bilgi
Kod | EBE519 |
Ad | Üreme Sağlığı Politikaları ve Ebelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SULTAN ALAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin üreme sağlığı hizmetlerinde organizasyon ve ebenin üreme sağlığındaki rolü ile ilgili bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ulusal ve uluslararası üreme sağlığı politikaların geçmiş ve günümüzdeki karşılaştırmalarını ve ebelerin rol ve sorumluluklarını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Anthropologies of global maternal and reproductive health: from policy spaces to sites of practice. Global maternal and child health. In: Wallace, Lauren J, MacDonald, Margaret E and Storeng, Katerini T (eds.) Springer, 2022. Reproduction, Health, Rights: Connections and Disconnections. In: Wilson, Richard Ashby and Mitchell, Jon P (eds.) Routledge, London, UK,2003. Midwives among Others: Knowledges of Healing and the Politics of Emotions in Rajasthan, Northwest India. In: Rozario, Santi and Samuel, Geoffrey (eds.) Routledge, London, UK, 2002.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslar arası yasaları değerlendirir. |
ÖÇ02 | Üreme sağlığı/cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi alanındaki bilgileri özgün bir biçimde birleştirir. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası üreme sağlığı/ cinsel sağlık hizmet modellerini ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Ülkemiz gereksinimlerine ve kültürel normlarına uygun üreme sağlığı/cinsel sağlık plan oluşturur. |
ÖÇ05 | Konu ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve yazılı, sözlü olarak aktarır. |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili mesleki örgütlere katılır ve aktif rol alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığı/cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Üreme sağlığı/cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasalar-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Üreme sağlığı/cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili ulusal ve uluslararası yasalar-3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeler-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeler-3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık ve doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeler-4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık alanındaki güncel modeller | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık alanındaki güncel modeller-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık alanındaki güncel modeller-3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Farklı ülkelerde uygulanan üreme sağlığı/ cinsel sağlık hizmet modelleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Farklı ülkelerde uygulanan üreme sağlığı/ cinsel sağlık hizmet modelleri-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Farklı ülkelerde uygulanan üreme sağlığı/ cinsel sağlık hizmet modelleri-3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Üreme sağlığı ve cinsel sağlık hizmetlerinin sunumu ve örgütlenme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |