Genel Bilgi
Kod | ATO214 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çevre ve İnsan Sağlığı, çevre yönetmelik bilgisi, risk analizi Çevre ve İnsan Sağlığı, atık yönetimi, doğal kaynaklar, koruma önlemleri kapsamında uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları, işçi sağlığı ve iş güvenliği yönetmeliği, çevre koruma önlemleri, kişisel korunma önlemleri konuları konularını anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Ruşen Keleş; 100 Soruda Çevre ve Çevre Koruma, 2-MEGEP Çevre Koruma
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre ve insan sağlığını koruyucu önlemleri açıklar. |
ÖÇ02 | İş yerinde karşılaşabileceği riskleri ve alınması gereken tedbirlerini açıklar. |
ÖÇ03 | İş sağlığı ve güvenliği ile iş verimliliğini ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Çevrenin canlı sağlığı ve geleceği ile turizm için önemini fark ederek korur. |
ÖÇ05 | Çevre koruma konusunda birey olarak yapması gerekeni bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve çevre türleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre Nasıl Korunmalıdır? | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevre Yönetmelik Bilgisi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çevresel riskler nelerdir. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tüketim alışkanlıkları ve çevre ilişkisi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Risk Analizi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Atık Yönetimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
|
9 | Atık Depolama | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Kişisel Korunma Önlemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
11 | Kişisel Korunma ekipmanları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kültürel yozlaşma | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yerel,ulusal ve küresel çevre | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Başlıca çevre sorunları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Su, toprak,hava, iklim sorunları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |