ATO219 Endüstriyel Yiyecek Üretimi I

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO219
Ad Endüstriyel Yiyecek Üretimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MEHTAP BAYKAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MEHTAP BAYKAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toplu beslenme yapan kuruluşların tanımı ve özellikleri, toplu beslenme hizmetlerinde yemek dağıtım yöntemleri, denetim ve denetim kriterleri, toplu beslenme servislerinde sanitasyon oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Catering (Food Service Industry) Kavramı Amacı ve önemi Catering Sektörünün Gelişimi Dünyada Gelişim Süreci Türkiye'de Gelişim Süreci

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

ENDÜSTRİYEL YİYECEK ÜRETİMİ, Prof. Dr. Fermani Maviş 2007, DETAY YAYINCILIK.

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Endüstriyel Yiyecek Üretimi kavramını tanımlar ve gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ02 Endüstriyel Yiyecek Üretimi yapan İşletmelerde yemek dağıtım yöntemlerini sıralar.
ÖÇ03 Endüstriyel Yiyecek Üretimi yapan işletmelerde Denetimin önemini açıklar.
ÖÇ04 Endüstriyel Yiyecek Üretimi yapan işletmelerde, Depolama- etiketleme, klorlama talimatlarını açıklar.
ÖÇ05 Endüstriyel Yiyecek Üretimi yapan işletmelerde ön hazırlık, pişirme, servis ve soğutma talimatlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1) Catering (Food Service Industry) Kavramı Amacı ve önemi Catering Sektörünün Gelişimi Dünyada Gelişim Süreci Türkiye'de Gelişim Süreci Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 2) Toplu Yemek Hizmetlerinin Gruplanması Yerinde Üretim Taşımalı Yemek Bilet (Ticket) vb. Uygulamalar Müteahhitlik Hizmetleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 3) Catering İşletmelerinin Durumu İşletmelerin İç ve Dış Sorunları Sorunların Çözüm Yolları Eğitim Denetim Devlet Desteği ve Finansman Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 4) Ticari ve Ticari Olmayan Catering İşletmeleri Catering Sektörünün Temel Sorumlulukları Sorunları ve Çözüm Önerileri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 5) Catering ve Denetim Denetimin Gereksinimi Denetimin Temel Nedenleri Denetim Yapan Makamlar ve Yasal Zemini Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 6) Denetimde Amaç Denetimde Esas Kriterler Mutfak Çevresi, İç Organizasyonu ve Alt Yapısı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 7) Ekipman ve Çeşitli Araç-Gereçler Temizlik ile ilgili Kriterler Personel Sanitasyon Kontrol ve Operasyonları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gıdalara Uygulanan İşlemler Catering Sektörünün Bugünkü Durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 ISO- HACCP ve Catering Orta Büyüklükte Catering İşletmelerinin Organizasyon Yapısı Personel Görev ve Sorumlulukları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 İhalelere Girme İhale Koşulları ve Sözleşmeler Sipariş Verme-Alma Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Catering İşletmelerinde Uygulanan Talimatla Depolama Talimatı Dayanaklı Gıdaların Depolanma Koşulları Çabuk Bozulan Gıdaların Depolanma Koşulları Diğer Gıdaların Depolanma Koşulları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Etiketleme Talimatı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Eldiven Kullanma Talimatı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Klorlama Talimatı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Final sınavı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:46