ATO106 Yiyecek İçecek Servisi II

5 AKTS - 2-3 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO106
Ad Yiyecek İçecek Servisi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MEHTAP BAYKAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. MEHTAP BAYKAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan beslenmesinde temel olan besin ögelerini, kimyasal yapılarını, kaynaklarını, insan vücudundaki işlevlerini, yetersizlik ve aşırı alımlarla oluşan sorunları, gereksinmeleri, birbiriyle ve diğer ögelerle etkileşimlerini incelemek. Öğrenci bu ders ile menü planlama, menü maliyeti hesaplama ve menü kartı hazırlama yeterliliğini kazanabilecektir.

Dersin İçeriği

Beslenme ile ilgili tanım ve kavramlar, Yeterli ve dengeli beslenme ve Menü ön hazırlıkları Yapılması Yemekleri reçeteleri oluşturmak ve İçecek menüleri oluşturmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sökmen, Alptekin (2010) Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Salonların yerleşimini planlar.
ÖÇ02 Rezervasyon sistemini oluşturur.
ÖÇ03 Servis öncesi ve servis sırasında işlemleri yürütür.
ÖÇ04 Kasa işlemlerini ve takibini yapar.
ÖÇ05 Servis kapanış işlemlerinin yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Restoran salonları ve bar servis alanlarının tasarlanması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
2 Ziyafet ve Konferans Salonlarını Düzenlemek Oda servisi ofislerini düzenlemek Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
3 Teknik donanımları kontrol etmek Rezervasyon alma işlemini gerçekleştirmek Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
4 Rezervasyon dağılımını kontrol etmek ve ilgili departmanlara iletmek Salonların hazırlık kontrolünü yapmak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
5 Servis öncesi Meeting yapmak Konukları karşılamak/yerleştirmek Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
6 Menü kartını sunmak/takip etmek Sipariş alınmasını sağlamak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
7 Önerili satış yapılmasını sağlamak Konuk memnuniyetini sormak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
8 Ara sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
9 Hesabı tahsil etmek/takip etmek Konukları uğurlamak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
10 Adisyon açmak Hesap tahsili ve Fatura kesmek Kapanış raporlarını almak ve ilgili birimlere iletmek Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
11 Servis akışını düzenlemek, takip etmek Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
12 Ödeme işlemlerinin takibini yapmak Kapanış görev dağılımı yapmak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
13 Malzeme ve ekipmanlarının stoklarını sağlamak Son kontrolleri yapmak Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
14 Müşterilerin memnuniyeti ve toplam kalite yönetimi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
15 İş sağlığı ve güvenliği Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
16 Final Sınavı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.
17 Final Sınavı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:46