Genel Bilgi
Kod | ATO101 |
Ad | Turizm Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle, turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.
Dersin İçeriği
Turizm ekonomisinin tanımı, turizmde tüketici dengeleri, üretici dengeleri ve piyasalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Metin KOZAK, Turizm Ekonomisi, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları 1. baskı Eskişehir 2013. Özcan Yağcı; Turizm Ekonomisi, Güncel ve İnternet Kaynakları.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turizmin parasal ekonomik etkileri hakkında temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Turizmin reel ekonomiye etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Turizmde talep tahmini hesaplamalarını yapar |
ÖÇ04 | Turizmde arz analizini yapar. |
ÖÇ05 | Turizmin bölgesel kalkınmaya etkileri açıklar. |
ÖÇ06 | Turizmin ödemeler dengesi açısından önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turizm ve Turizm Ekonomisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Dış Turizm Bilançosu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Turizmin Dövize Etkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Turizmin Gelir Etkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Turizmin İstihdama Etkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Turizmin Sektörlere Etkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Turizmin Ekonomiye Etkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
9 | Turizm talebini etkileyen faktörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Turistik talebin tahminleme yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Konaklama işletmelerinin verileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | Diğer turizm işletmelerinin verileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Dünya Turizmi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Türkiye Turizmi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Türkiye Ekonomisinde Turizmi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |