Genel Bilgi
Kod | YDT111 |
Ad | İŞLETME |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İşletme, işletmecilik, girişimci ve yönetici, işletmelerin sınıflandırması, işletmenin masrafları, işletmenin gelirleri, işletme büyüklüğü, işletme kapasitesi, işletmenin kuruluş çalışmaları, kuruluş yeri seçimi, yatırım projeleri, yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, finans fonksiyonu, insan kaynakları yönetimi fonksiyonu, muhasebe fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN, Doç.Dr. Didem PAŞAOĞLU BAŞ, İşletme İlkeleri, Anadolu AÖF yayınları 2. Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, Prof.Dr. Senem BESLER, İŞLETME FONKSİYONLARI, Anadolu AÖF yayınları 3. Prof. Dr. ÖMER FARUK İŞCAN, İşletme Bilimlerine Giriş, Atatürk AÖF Yayınları
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | İşletme bilimi ile ilgili temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Üretim faktörlerini açıklar. |
ÖÇ04 | İşletmelerde rasyonellik ilkeleriyle işletme fonksiyonları arasındaki ilişkiyi saptar. |
ÖÇ05 | Etkili bir işletme kurabilmek için gerekli yönetimsel/yapısal unsurları belirler. |
ÖÇ06 | İşletme fonksiyonlarını özetler. |
ÖÇ07 | İşletmeler çeşitli kriterlere göre sınıflandırır. |
ÖÇ08 | İşletmelerin kuruluş çalışmaları sırasında yapılacak araştırmaları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanında işletme, iktisat, muhasebe, temel hukuk, dış ticaret mevzuatı ve işlemlerine ilişkin temel kavramları açıklarlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanında sahip olduğu mesleki bilgileri, karar alma, uygulama ve davranış süreçlerinde kullanırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki dinamikleri bilirler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki bilgi ve becerileri ile mesleki görev ve sorumlulukları icra ederler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler dış ticaret alanındaki sorunların çözümünde için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanının dinamik yapısına uygun olarak hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptirler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler dış ticaret alanında ortaya çıkan değişimlere uyum için mesleki bilgi ve becerilerini geliştirirler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında düşüncelerini, önerilerini mesleki bilgi ve becerilerini iletişim sürecinde ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları ekip çalışmasına uygun olarak icra ederler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olurlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araç ve teknikleri kullanırlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları toplumsal kurallara uygun olarak icra ederler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler girişimci kimliği ile dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını evrensel insani değerlere uygun icra ederler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını Atatürk İlke ve İnklapları'nın hedeflerine uygun olarak icra ederler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmecilik ile ilgili temel kavramları açıklama | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
2 | İşletmenin masrafları, işletmenin gelirleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
3 | İşletme büyüklüğü | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
4 | İşletme kapasitesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
5 | İşletmelerin sınıflandırması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
6 | Sahıs işletmeleri sermaye işletmeleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
7 | İşletmenin kuruluş çalışmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
9 | Kuruluş yeri seçimi, yatırım projeleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
10 | Yönetim fonksiyonu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
11 | Yönetim fonksiyonunun işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
12 | Pazarlama fonksiyonu. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
13 | Finans fonksiyonu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
14 | İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
15 | Muhasebe fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |