Genel Bilgi
Kod | EEY241 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimciliğin ekonomik kalkınmadaki rolünü vurgulayarak, öğrencilerin kendi işlerini kurma süreçlerinde gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamak. Ders kapsamında, girişimcilik sürecine ilişkin temel kavramlar, iş fikri geliştirme, iş planı hazırlama ve finansal destek mekanizmaları ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişimciliğin temel kavramları, iş kurma süreci ve girişimcilik ekosistemi. İş fikri geliştirme, iş planı hazırlama ve finansal kaynaklara erişim süreçlerinin teorik çerçevede ele alınması. Güncel girişimcilik örnekleri üzerinden iş kurma dinamiklerinin ve başarılı girişim modellerinin incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Girişimcilik Temel Girişimcilik ve Iş Kurma Süreci - Hasan Tutar Umuttepe Yayınları
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş planı oluşturma ve iş kurma sürecini girişimcilik deneyimleri doğrultusunda analiz eder. |
ÖÇ02 | Girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik temel teorik bilgileri açıklar. |
ÖÇ03 | Girişimciliği ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olarak değerlendirir. |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek girişimcilik süreçlerine uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak sektöründe ekonomik analizler yaparak genel ekonomi bilgilerini iş süreçlerine uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gerekliliklere uygun olarak temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını etkin şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmazların yönetimini, alım-satım işlemlerini ve pazarlama süreçlerini etkin bir şekilde yürütür. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki etik, sorumluluk bilinci ve özgüven çerçevesinde üstlendiği görevleri yerine getirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Değişim ve yeniliklere açık bir yaklaşımla sektörel gelişmeleri takip eder ve iş hayatına entegre eder. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak yönetimi alanında ihtiyaç duyulan hukuki mevzuatı bilir ve mesleki süreçlerde uygular. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz değer tespit süreçlerini analiz eder, piyasa araştırmaları yapar ve çözüm odaklı kararlar alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimcilik süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, Yaratıcı sorun çözme teknikleri, İnovasyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma), Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı), Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı), Üretimin planlanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı), Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu, İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yönetim planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan), Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları, Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Finansal plana yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş planı yazımı | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İş planı sunumu | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |