Genel Bilgi
Kod | YOT245 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meslek Etiği ile ilgili yeterliliklerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları ve etik sistemlerini incelemek.Ahlakın oluşumunda etkili olan faktörleri incelemek.Meslek etiğini ve mesleki yozlaşmayı bununla birlikte meslek hayatında etkili davranışların sonuçlarını incelemek,sosyal sorumluluk kavramını incelemek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çeşitli akademik çalışmalardan faydalanılarak oluşturulan ders notu.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik kavramının önemini açıklar |
ÖÇ02 | Mesleklerin etik ilkelerini açıklar |
ÖÇ03 | Mesleki etik ile ilgili örnek verir |
ÖÇ04 | Kendi mesleği ile farklı mesleklerin etik ilkelerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meslek Etiği dersine giriş,mesleki etik tanımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
2 | Etik ve Ahlaki kavramları incelemek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
3 | Etik sistemlerini incelemek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
5 | Meslek Etiğini kavramının incelenmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
6 | Organik tarımda meslek etiği kuralları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
7 | Organik tarımda meslek etiği ile diger meslek gruplarındaki meslek etiğinin karşılaştırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. | |
9 | Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve soruların açıklanması. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışlar. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
11 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
12 | Organik tarımda meslek etiği ile ilgili örnek olayları incelemek. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
13 | Farklı meslek gruplarındaki meslek etiği ile ilğili örnek olayları incelemek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
14 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
15 | Konuların genel tekrarı. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |