YOT234 Bitki Çoğaltma ve Yetiştirme Tekniği

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT234
Ad Bitki Çoğaltma ve Yetiştirme Tekniği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bahçe tarımının en önemli faaliyetlerinden biri olan ve bağımsız iş imkanı yaratan bahçe bitkilerinin çoğaltımı konusundaki bilginin uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında tohum, çelik, aşı, daldırma, değişikliğe uğramış ve özelleşmiş kök ve gövdeler ve mikro çoğaltım yöntemleriyle çoğaltım ve bahçe bitkilerinde kullanımları konularında teorik ve uygulamalı eğitim verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

genel bahce bitkileri kitabi ankara universitesi, ziraat fakultesi yayinlari yayin no:1645 ders kitabi: 596

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyve ağaçlarında çoğaltma esaslarının fizyolojisini açıklar.
ÖÇ02 Meyve ağaçlarında çoğaltma yöntemlerini açıklar.
ÖÇ03 Tohum fizyolojisini açıklar.
ÖÇ04 Çelik, aşı, daldırma ve doku kültürü ile çoğaltma yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Meyve ağaçlarının çoklatılmasında dikkat edilmesi gereken konuları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tohum fizyolojisi ve çimlenmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Tohumla çoğaltmanın temel özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Tohumla çoğaltmanın avantaj ve dezavantajları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Aşı ile çoğaltmanın temel özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Aşı ile çoğaltma avantaj ve dezavantajları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Aşı ile çoğaltılabilen bitki türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Çelik ile çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Çelik ile çoğaltmanın avantaj ve dezavantajları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Çelik ile çoğaltılabilen bitki türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Doku kültürü ile çoğaltmanın temel özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Doku kültürü ile çoğaltmanın avantaj ve dezavantajları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Doku kültürü ile çoğaltmaya uygun bitki türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Daldırma ile çoğaltmanın temel özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Daldırma ile çoğaltmanın avantaj ve dezavantajları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Final sınavı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 11:33