Genel Bilgi
Kod | YSA109 |
Ad | Su Altı Teknikerliğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Arben Erol MALJA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Arben Erol MALJA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ticari dalgıçlık ile rekreasyonel dalgıçlık arasındaki farkın kavranması ve bu bakış açısı ile Sualtı teknikerinin tanımlanması.
Dersin İçeriği
Sualtı Teknikerliğinin tanımı ve işlevleriı. Ticari dalgıçlık ile rekreasyonel dalgıçlık arasındaki farkın kavranması ve bu bakış açısı ile Sualtı teknikerinin tanımlanması. Profesyonel dalgıçlıkta alınan belgeler ve kapsamları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TSSF / CMAS Bir Yıldız Dalıcı Eğitimi, TÜRKİYE SUALTI SPORLARI FEDERASYONU yayınları 2. baskı 2009.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sualtı teknikerliğini ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Sportif dalış ile ticari dalışı arasındaki farklılıkları tartışır. |
ÖÇ03 | Ticari sualtı dalış işlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Sualtı dalışı ile ilgili uluslararası tanınan belgeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Sualtı teknolojisinin önemini tartışır. |
ÖÇ06 | Sualtı teknikeri olarak kişisel hak ve yetki alanlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dalışın ve dalgıcın tanımlanması | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Rekreasyonel dalışlar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sualtı Teknikerliğinin tanımı | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sualtı iş çeşitliliği ve ticari kuruluşlar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ticari dalgıçlıkta yeterlilikler ve belgelendirme | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Uluslararası dalgıç yeterlilikleri ve standartlar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilimsel dalgıçlık, Askeri dalgıçlık, Kriminal dalgıçlık, Arama- Kurtarma dalgıçlığı | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalış ve sualtı araçları geliştirme | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Özlük hakları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yetki alanları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mesleki tanımlar ve terimler | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çalışma koşulları ve meslek etiği | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Geçmişten günümüze dalgıçlığın gelişimi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İlgili ve yetkili kuruluşlar, meslek örgütleri,STK lar ve yayınlar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |