Genel Bilgi
Kod | YSA120 |
Ad | Oşinografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CELAL ERBAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin okyanus çukurlarının-sularının orijini, okyanus ve denizlerin genel özellikleri, jeolojik, kimyasal, fiziksel, biyolojik oseanografi ve deniz teknolojisi konularını kavrayabilmeleridir.
Dersin İçeriği
Okyanusların genel özellikleri, okyanus dibinin fizyografisi, okyanuslarda sedimentasyon, deniz suyunun genel bileşimi-özellikleri, sinoptik-dinamik fiziksel oseanografi, deniz ekolojisi ve canlı toplulukları, denizel kaynaklarbunlardan yararlanma ve oseanolojik araştırmalarda kullanılan araç-gereçler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet KOCATAŞ, Oseanoloji: deniz bilimlerine giriş, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi yayınları 2. baskı İzmir 1993
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oseanografinin tarihsel gelişimini, okyanus çukurlarının-sularının oluşumunu, okyanus ve denizlerin tanımsal ayrımını ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Okyanus dibinin fizyografik özelliğini açıklar. |
ÖÇ03 | Okyanuslarda görülen sediment kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ04 | Deniz suyunun genel bileşimi ve bu bileşimi etkileyen süreçleri açıklar. |
ÖÇ05 | Okyanusların sinoptik fiziksel özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Okyanusların dinamik fiziksel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Denizel ortamın ekolojik yönden sınıflarını, pelajik bölgenin ve bentik bölgenin canlı toplulukları ve biyo-ekolojik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Oseanolojik araştırmalarda kullanılan araç, gereçler ve özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oseanografinin tarihsel gelişimi; yeryuvarı, okyanus ve yaşamın orijini; okyanus ve denizin tanımı ve genel özellikleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Okyanus dibinin fizyografisi, mevcut okyanusların genel fizyografik özellikleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sedimentlerin boy şekil ve kaynakları; sedimentasyon hızı ve sedimentlerin vertikal ve coğrafik dağılışları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Deniz suyunun genel bileşimi ve bileşimini etkileyen süreçler; deniz suyunda çözünmüş halde bulunan inorganik maddeler | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Deniz suyunda çözünmüş halde bulunan oarganik maddeler, gazlar ve asılı halde bulunan organik ve inorganik parçacıklar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Temperatür, salinite, basınç, yoğunluk özellikleri ve okyanuslardaki dağılışları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | T-S diagramı, su tipi ve su kütlesi kavramları; deniz suyunun optik, akustik ve diğer fiziksel özellikleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akıntılar, dalgalar ve genel özellikleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Med-cezir hareketleri; yaşam sahası olarak denizler; denizel biyota | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Denizel ortamın ve organizmaların ekolojik sınıflandırılması | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | ekolojik faktörler ve organizmalara etkileri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Pelajik bölgenin ve bentik bölgenin canlı toplulukları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Denizlerin organik madde verimi ve organik madde döngüsü; Denizlerin biyolojik, kimyasal, jeolojik, fiziksel kaynakları ve bunlardan yararlanma | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Oseanolojik araştırmalar ve bu araştırmalarda kullanılan başlıca araç-gereçler | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |