Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| ADLİ BİLİMLER (YL) | |
| Kod | ABL530 | 
| Ad | Davranış Bilimleri ve Adli Psikoloji | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Adli Psikoloji alanında dünyada ve ülkemizdeki en son yayınları inceleyerek tartışmak.
Dersin İçeriği
Adli Psikoloji alanının güncel konularının tartışılması yapılacaktır
Dersin Ön Koşulu
--
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar. | 
| ÖÇ02 | Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir. | 
| ÖÇ03 | Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir. | 
| ÖÇ04 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 
| ÖÇ05 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 1 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 1 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 1 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 1 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 1 | 
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 1 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 1 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Genel Tanımlar ve Terminoloji | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri  | 
                                
| 2 | Yeni Bir Uzmanlık Alanı Olarak Adli Psikoloji | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 3 | Görgü Tanıklığı, Yalan Makinesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 4 | Rehine Pazarlığı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 5 | Adli Sistemde Yetişkin ve Çocukla Görüşme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 6 | Suç ve Suçlu Profili | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 7 | Suçun Psikolojik Otopsisi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Ceza Sorumluluğu ve Yaş Küçüklüğü | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 10 | Hukuki Yeterlilik ve Velayet | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 11 | Çocuk Mahkemeleri ve Sosyal Araştırma ve Sosyal İnceleme Raporları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Cezaevlerinde Psikolojik Hizmetler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 13 | Adalet Psikolojisi ve Etik Kurallar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Vaka Örnekleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay  | 
                                
| 15 | Genel değerlendirme | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||