Genel Bilgi
Kod | EEY120 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bireylerin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmelerini sağlamak, öğrencilik ve iş yaşamı başta olmak üzere yaşamları boyunca çevreleriyle doğru ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller, iletişim türleri, Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim konularını açıklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnsan İlişkileri ve İletişim Prof. Dr Halil AYTEKİN Pegem Akademi Yayınları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedeflerini açıklar ders programının yapısını açıklar |
ÖÇ02 | Dersin konularının haftalara göre dağılımını anlar ve uygular |
ÖÇ03 | İletişim kavramının tanımını yapar |
ÖÇ04 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini anlatan Modelleri açıklar |
ÖÇ05 | İletişim Türlerini tanımlar yapısal olarak iletişim modellerini açıklar |
ÖÇ06 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim sürecini açıklar |
ÖÇ07 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim sürecini tanımlar |
ÖÇ08 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim sürecini açıklar |
ÖÇ09 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kurallarının gerekliliğini açıklar |
ÖÇ10 | Çatışma ve İletişim, İkna edici İletişim yöntemlerini açıklar |
ÖÇ11 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yollarını açıklar |
ÖÇ12 | İletişim Kazalarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak sektöründe ekonomik analizler yaparak genel ekonomi bilgilerini iş süreçlerine uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gerekliliklere uygun olarak temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmazların yönetimini, alım-satım işlemlerini ve pazarlama süreçlerini etkin bir şekilde yürütür. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki etik, sorumluluk bilinci ve özgüven çerçevesinde üstlendiği görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Değişim ve yeniliklere açık bir yaklaşımla sektörel gelişmeleri takip eder ve iş hayatına entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak yönetimi alanında ihtiyaç duyulan hukuki mevzuatı bilir ve mesleki süreçlerde uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz değer tespit süreçlerini analiz eder, piyasa araştırmaları yapar ve çözüm odaklı kararlar alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller | Ders notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İletişim Türleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Beden Dili | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İletişim Kazaları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tüm Konuların Özeti | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |