Genel Bilgi
Kod | YLSTS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Temel Bilimler alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Notlar
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir. |
ÖÇ03 | Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar. |
ÖÇ04 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ05 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir. |
ÖÇ06 | Hazırlık ve sunum sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, bilimsel etik | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kaynak tarama 1 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Kaynak tarama 2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kaynak tarama 3 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Kaynak tarama 4 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Rapor | Ara rapor hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kaynak tarama 5 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Sonuçların değerlendirilmesi 1 | DAY, R.A., 1996^dan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi 2 | Derlenen notları değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi 3 | Derlenen notları değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 1 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 2 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 3 | Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Sunum ve Tartışma 1 | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Sunum ve tartışma 2 | Değerlendirmeye hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |