YLST701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLST701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OYA IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. LEYLA USLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SİNAN MAVRUK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM ÇEVİK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HACER YELDAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, intihal, yazım teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları,

Notlar

Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır.
ÖÇ02 Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler.
ÖÇ03 Etkili bir yazılı sunum için yapılacakları planlar.
ÖÇ04 Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırır, düzenler, sunum sürecinde etkili kullanır.
ÖÇ05 Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular.
ÖÇ06 Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Literatür okuma ve derleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Literatür okuma ve derleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ara rapor sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Laboratuvar/saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Rapor hazırlama ve sunma. Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Laboratuvar/saha çalışması, sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
13 Yorum, değerlendirme ve analiz. Sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi Sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuçların rapor haline getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem raporu sunum ve tartışma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:38