Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| ADLİ BİLİMLER (YL) | |
| Kod | ABL1503 | 
| Ad | Adli Bilimlerde Temel Hukuk Kavramları | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı adli bilimlerde temel hukuki kavramların tanıtılmasıdır
Dersin İçeriği
Bu ders adli bilimlerde temel hukuki kavramları içerir.
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yoktur.
Kaynaklar
Oktay Uygun - Devlet Teorisi Metin Günday - İdare Hukuku Ömer Anayurt - Hukukun Temel Kavramları Ömer Anayurt- Anayasa Hukuku Genel Esaslar
Notlar
Mahkeme karar örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Hukukun, özellikle Adli Bilimlerin uygulama alanı bulduğu anayasa hukuku ve ceza hukuku temel kavramlarını tanımlamak. | 
| ÖÇ02 | Ele alınan kavramları açıklar. | 
| ÖÇ03 | Adli Bilimler alanında çalışanların esasında ceza yargılamasının önemli bir süjesi olduklarının bilincine varır. | 
| ÖÇ04 | Ceza yargılamasına hâkim olan temel anayasal ilkeleri açıklar. | 
| ÖÇ05 | Adli Bilimler açısından idare- kolluk- yargı arasındaki ilişkiyi inceler. | 
| ÖÇ06 | Türkiye’de Yargı örgütü ve işleyişini inceler | 
| ÖÇ07 | Hukuk Devleti ilkesini tanımlar ve Kanun Devletinden farkını ortaya koyar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 2 | 
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 4 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kaynakların tanıtımı, Hukukun tanımı ve kavramların gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Hukuk ve Adli Bilimler ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Cebir Tekelini Elinde Bulunduran “Modern Devlet” | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | Hukuk Devleti – Kanun Devleti | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | Hukukun Genel İlkeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | Ceza Yargısına hakim olan anayasal İlkeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | Türkiye’de Yargı Örgütü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 9 | İdare – Kolluk – Yargı İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 10 | Dava Çözümlemesi - 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap  | 
                                
| 11 | Dava Çözümlemesi - 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | Dava çözümlemesi - 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | Dava çözümlemesi - 4 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | dava çözümlemesi - 5 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Genel değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||