Genel Bilgi
Kod | ABL1503 |
Ad | Adli Bilimlerde Temel Hukuk Kavramları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı adli bilimlerde temel hukuki kavramların öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders adli bilimlerde temel hukuki kavramları içerir.
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yoktur.
Kaynaklar
Oktay Uygun - Devlet Teorisi Metin Günday - İdare Hukuku Ömer Anayurt - Hukukun Temel Kavramları Ömer Anayurt- Anayasa Hukuku Genel Esaslar
Notlar
Mahkeme karar örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hukukun, özellikle Adli Bilimlerin uygulama alanı bulduğu anayasa hukuku ve ceza hukuku temel kavramlarını kavrayabilmek. |
ÖÇ02 | Ele alınan kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Adli Bilimler alanında çalışanların esasında ceza yargılamasının önemli bir süjesi olduklarının bilincine varır. |
ÖÇ04 | Ceza yargılamasına hâkim olan temel anayasal ilkeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Adli Bilimler açısından idare- kolluk- yargı arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Türkiye’de Yargı örgütü ve işleyişini kavrar. |
ÖÇ07 | Hukuk Devleti ilkesini kavrar ve Kanun Devletinden farkını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, kaynakların tanıtımı, Hukukun tanımı ve kavramların gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hukuk ve Adli Bilimler ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Cebir Tekelini Elinde Bulunduran “Modern Devlet” | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Devleti – Kanun Devleti | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hukukun Genel İlkeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ceza Yargısına hakim olan anayasal İlkeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiye’de Yargı Örgütü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İdare – Kolluk – Yargı İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dava Çözümlemesi - 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Dava Çözümlemesi - 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dava çözümlemesi - 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dava çözümlemesi - 4 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | dava çözümlemesi - 5 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |