Genel Bilgi
Kod | ABL1502 |
Ad | Adli Botanik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Adli Bilimler Enstitüsünde eğitim alacak öğrencilerin adli bitkiler konusunda olgular eşliğinde bilgilendirilmesi
Dersin İçeriği
Adli Bitkilerin sınıflandırılması, sistematiği, adli bitkilerin teşhisi ve tanımlanması, adli bitkilerin anatomik olarak teşhisleri, moleküler biyolojik yöntemler ile teşhis edilmesi, adli bitkilerin etkileri, kullanılış amaçları, vakalar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Adli Temel Bilimler Adli Doğa Bilimleri
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli Bilimler Enstitüsünde eğitim alacak öğrencilerin adli bitkiler konusunda olgular eşliğinde bilgilendirilmesi |
ÖÇ02 | Adli bitkileri tanır. |
ÖÇ03 | Adli bitkileri teşhis eder. |
ÖÇ04 | Vaka örneklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adli Bitkilerin Tarihçesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sistematiği, Sınflandırılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Adli Bitk. Morfolojik özellikleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Adli Bitkiin Bilimsel Teşhisi. | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Adli Bitkilerin Teşhisinde Herbaryum ve Botanik bahçelerinin önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Adli Bitkn Anatomik tayini | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | mikroskop altında morfolojik karakterlerinin incelenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Dünya’daki örnekleri, vakalarla adli bitkiler | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | vakalar | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | ülkemizdeki örnekleri, vakalarda adli bitkiler | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | moleküler yöntemler ile taksonomisi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | bitkilerin DNA analizleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dünyadan ve Türkiyeden adli bitki vakaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |