ABL740 Tez Çalışması

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL740
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHNAN ALPER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞE SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUNAY FIRAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEHNAN ALPER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçları yazma ve sunma gibi alanlarda danışmanının gözetiminde çalışmalar yapma.

Dersin Ön Koşulu

Doktora yeterlik sınavında başarılı olmak zorundadır.

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili klasik ve güncel kitaplar

Notlar

Tez konusu ile ilgili klasik ve güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma etiği ilkelerini uygular.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.
ÖÇ03 Bir araştırma çalışmasında konu ile ilgili klasik ve güncel tüm bilimsel literatür bilgisinin gözden geçirilmesi gerektiğini kavrar.
ÖÇ04 Adli bilimler alanında bilimsel rapor, makale ve sunum hazırlar.
ÖÇ05 Bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir.
ÖÇ06 Bilimsel işbirliğinde bulunabilir.
ÖÇ07 Bilgi birikimini toplum sağlığı yararına kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ08 Bilimsel tartışmaya katılır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesi Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alanla ilgili literatür taramasının yapılması Bireysel çalışma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Taranan literatürün derlenmesi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hipotez kurma Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma metodunun belirlenmesi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Deney için gerekli başvuruların yapılması Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ön çalışma Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
9 Deneysel çalışma Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Laboratuvar uygulaması Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Veri toplama Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Verilerin analizi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Verilerin değerlendirilmesi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Tezin yazılması Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 kaynakça yerleştirme ve gözden geçirme Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Tez savunma Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Öneri ve eleştiriler doğrultusunda düzenlemeleryapmak Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 36 8 288
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 36 8 288
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 613
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,52
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 08:00