BAG740 Tez Çalışması

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG740
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LUT TAMAM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LUT TAMAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MELTEM GULER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SONER ÇAKMAK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin Ön Koşulu

Programın teorik derslerinin bitirilmiş olması ve yeterlilik sınavından geçmiş olmak

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

1. Tez Yazım Kuralları https://babe.cu.edu.tr/cu/tez-ve-dergi/writing-rules-of-thesis


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve sürecini bilir.
ÖÇ03 Bağımlılık alanında bilimsel literatürü ve güncel gelişmeleri takip edebilir.
ÖÇ04 Bağımlılık alanında bilimsel rapor, makale ve sunum hazırlayabilir.
ÖÇ05 Bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir.
ÖÇ06 Bilimsel işbirliğinde bulunabilme ve bilimsel tartışma yapabilme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Bilgi birikimini toplum sağlığı yararına kullanabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesi Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alanla ilgili literatür taramasının yapılması-1 Bireysel çalışma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Alanla ilgili literatür taramasının yapılması-2 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hipotez kurma Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma metodunun belirlenmesi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Deney için gerekli başvuruların yapılması Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Deneyin uygulanması-1 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Deneyin uygulanması-2 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Verilerin elde edilmesi-1 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Verilerin elde edilmesi-2 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Verilerin değerlendirilmesi Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tezin yazılması-1 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tezin yazılması-2 Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma, ilgili makalelerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 36 8 288
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 36 8 288
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 613
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,52
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 08:47