Genel Bilgi
Kod | EM0025 |
Ad | Dijital Dönüşüm |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Büyük veri, yapay zeka, bulut bilişim vb. teknolojideki gelişmeler iş ve pazar dinamiklerini değiştirmektedir. Teknoloji artık organizasyonları etkileyen bir numaralı faktör olarak yer aldığından, iş modellerinde değişiklikleri zorunlu kılmaktadır. Şirketler, dijital dönüşüme uyum sağlayarak mevcut ve potansiyel tüketicilerin karşılanmamış ihtiyaçlarını keşfedebilir, ürün ve hizmetleri iyileştirmenin yollarını bulabilir, iş ortamı değişikliklerinin yönünü tahmin edebilir. Dersin temel amacı, öğrencilerin dijital dönüşümdeki (DD) yönetsel, teknik ve teknik olmayan zorlukları anlamalar ve teknolojiyi başarılı bir şekilde kullanmak için değişimi yönetmeleri için gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarıdır
Dersin İçeriği
Ders şu konuları içerir: Dijital inovasyonu anlama, dijital dönüşüm kavramları, dijital strateji, müşteri analitiği, iş analitiği, süreç analitiği, veri analitiği, dijital teknoloji entegrasyonu, bilişim alanındaki yenilikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güncel makaleler
Notlar
Digital Transformation: Survive and Thrive in an Era of Mass Extinction, Tom Siebel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişimdeki yenilikleri araştırmayı bilir, yeniliklerden haberdar olur. |
ÖÇ02 | Dijital dönüşüm kavramlarına hakim olur. |
ÖÇ03 | Dijital dönüşümdeki sorunları bilir. |
ÖÇ04 | Dijital dönüşüm stratejilerinden haberdar olur. |
ÖÇ05 | Dijital dönüşümü yönetebilecek değişim yönetimi tekniklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş (Dijital Dönüşüm Kavramları) | makale-1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dijital Dönüşüm Kavramları | makale2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye’de dijital dönüşüm sorunları | İnternet araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Dünyada dijital dönüşüm sorunları | İnternet araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dijital dönüşümde strateji | makale-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Veri Analitiği | makale-4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Süreç Analitiği | makale-5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Müşteri Analitiği | makale-6 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dijital dönüşüm ve proje yönetimi | makale-7 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dijital dönüşüm ve yayılma teorisi | makale-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dijital dönüşüm ve değişim yönetimi | makale-9 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dijital dönüşümde kritik başarı faktörleri | makale-10 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje sunumları 1 | makaleler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Proje sunumları 2 | makaleler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |