Genel Bilgi
Kod | BFZ730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olmak, bilimsel bir çalışmayı planlamak, tek başına yürütebilme becerisini kazandırmak, sonuçları değerlendirmek ve bilimsel bir metin haline getirebilmek
Dersin İçeriği
Biyofizik ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarının öğrenilmesi, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, proje önerisi hazırlama, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştırma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi, tez hazırlama, tez sunumu,
Dersin Ön Koşulu
Yüksek lisans derslerinde başarılı olmak
Kaynaklar
Seçilen yüksek lisans tezi ile ilgili çalışmalar ve makaleler
Notlar
Internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusuyla ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarını bilir. |
ÖÇ02 | Güncel bilgiler temelinde tez konusunu kurgular. |
ÖÇ03 | Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir. |
ÖÇ04 | Güvenilir bulguların nasıl elde edildiğini öğrenir ve yapar |
ÖÇ05 | Elde ettiği sonuçları bilimsel temelde değerlendirir. |
ÖÇ06 | Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir. |
ÖÇ07 | Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir. |
ÖÇ08 | Sonuçlarını bilimsel temelde tez olarak yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama. | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Hipotez oluşturma | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Tez çalışmasını planlama | Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Tez çalışmasını yazma | Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Deney yapma-1 | Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Deney yapma-2 | Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Deney yapma-3 | Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Deney yapma-4 | Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Bulguları değerlendirme | İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ödev Çalışması | Araştırma bulgularının düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sonuçları yorumlama | Literatür bilgileri ile karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Tez yazımı | Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez sunumu ve savunması | Genel bilgileri ve sonuçlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Savunma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 120 | 4 | 480 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 60 | 2 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 614 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,56 | ||
AKTS | 25 AKTS |