Genel Bilgi
Kod | BFZ715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin araştırma alanlarıyla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toplaması, analiz edilmesi, derlemesi ve dinleyicilere etkili bir şekilde sunulması.
Dersin İçeriği
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili güncel bilgileri toplar |
ÖÇ02 | Literatür bilgisini derste öğrendikleriyle analiz eder ve derler |
ÖÇ03 | Öğrenciler bilgilerini sistematik olarak sınıflar ve analiz eder. |
ÖÇ04 | Öğrenciler sunumlaını sunum tekniğine gore hazırlarlar |
ÖÇ05 | Öğrenciler derledikleri bilgileri etkili bir şekilde sunarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Alanıyla ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kitap ve literature bilgilerinin araştırılması | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kitap ve literature bilgilerinin düzenlenmesi | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kitap ve literature bilgilerinin derlenmesi | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kitap ve literature bilgilerinin tartışılması | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sunumun hazırlanması | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sunum | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sunumun değerlendirilmesi | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tartışma ve Beyin fırtınası | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ödev Çalışması-1 | Kitap ve literature okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Analiz etmek, | Seminer örnekleri ve bilimsel yazılar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sınıflandırmak ve bilgilerin kontrol edilmesi | Seminer örnekleri ve bilimsel yazılar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunum hazırlama -2 | Seminer örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sunum-2 | Sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,60 | ||
AKTS | 3 AKTS |