Genel Bilgi
Kod | BFZ710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgilendirmek, bilimsel tartışma kültürünün oluşturmak.
Dersin İçeriği
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik, bilimsel tartışma adabı
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyofizik hakkında sistematik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Temel biyofizik araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular |
ÖÇ05 | Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyofiziğin konusu ve alanı | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür nasıl taranır | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür nasıl değerlendirilir | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tez projesinin hazırlanması | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tez projesi nasıl yürütülür | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Deneylerde kullanılacak temel yöntemler | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bilim felsefesi | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sunum teknikleri | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ödev Çalışması-1 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Ödev Çalışması-2 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Ödev Çalışması-3 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Ödev Çalışması-4 | Literatür taraması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |