BFZ542 Biyoelektrik-1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ542
Ad Biyoelektrik-1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYKUT PELİT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri

Dersin İçeriği

Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir
ÖÇ02 Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar
ÖÇ03 Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir
ÖÇ04 Model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar
ÖÇ05 Sukroz-gap yöntemiyle bileşik aksiyon potansiyellerini kayıtlar
ÖÇ06 Kayıtlanan Bileşik potansiyeldeki evreleri tanımlar
ÖÇ07 Bileşik aksiyon potansiyelini etkileyen fiziksel ve kimyasal faktörleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
2 Miyelin kılıfının özellikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
3 Nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
4 Sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 Rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
7 Bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
10 Ödev Çalışması-1 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sukroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Ödev Çalışması-2 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Sukroz-gap tekniği Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
14 Ödev Çalışması-3 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Voltaj-klamplı sukroz gap Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 04:52