Genel Bilgi
Kod | BFZ509 |
Ad | Hata Hesapları ve Deneysel Verilerin Analizleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçme aletlerinin özellikleri, kalibrasyonları, Sonuçların anlamlı rakamlarla yazılabilmesi, verilerin grafikle gösterilmesi, temel istatistik, sonuçların rapor haline getirilmesi.
Dersin İçeriği
Ölçüm sistemlerinin özelliklerini öğrenmek, kalibrasyonlarını yapmak, verilerin istatistik ve grafik yöntemlerle doğru analizini yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme sistemlerinin özelliklerini listeler |
ÖÇ02 | Ölçme sistemlerinin kalibrasyonunu yapar |
ÖÇ03 | Deney sonuçlarını doğru ve anlamlı rakamlarla yazar |
ÖÇ04 | Bilimsel Grafik Programını bilir ve Deneysel verilerin grafiğini çizer. |
ÖÇ05 | Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir |
ÖÇ06 | Tıpta kullanılan ölçü sistemlerini ve birimleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme aletleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Ölçüm sistemlerinin özellikleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Ölçme sistemlerinin kalibrasyonları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Sonuçların doğru ve anlamlı rakamlarla yazılabilmesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Hata hesapları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Verilerin grafikle gösterilmesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eğri tutturumu (curve fitting) | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | temel istatistik | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | ödev1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi,-1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | ödev2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi-2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | ödev3 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | ödev4 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |